نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

پرداخت مالیات برای گردش امور مملكت لازم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پرداخت مالیات برای گردش امور مملكت لازم است و فرهنگ آن مانند پرداخت خمس و زكات در جامعه باید نهادینه شود.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در دیدار کارگزاران مالیات استان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی با وی، اظهار کرد: پرداخت مالیات برای گردش امور مملکت لازم است و فرهنگ آن مانند پرداخت خمس و زکات در جامعه باید نهادینه شود.

وی با اشاره به توصیه‌های دین اسلام و حقوق متقابل مردم و مسئولان و فرازهایی از خطبه‌های امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر در نهج‌البلاغه در خصوص مالیات، افزود: در دین اسلام برای اخذ مالیات عادلانه تاکید شده و در این خصوص به رعایت حقوق دو طرف یعنی مردم و حاکمیت اشاره شده طوری که تعادل در پرداخت مالیات رعایت شود و فشاری به طرفین وارد نشود.

امام جمعه تبریز گفت: تمهید و آماده‌سازی دفاع از امنیت مرزها، تامین امنیت داخلی، برقراری عدالت توسط تشکیلات قضایی، آموزش رایگان توسط آموزش و پرورش و برای سایر هزینه‌های جاری و عمرانی کشور از منابع مالیاتی و منابع طبیعی استفاده می‌شود که این موضوع اهمیت مالیات را نشان می‌دهد.

آیت‌الله شبستری افزود: مردم نیز با دیدن خدمات، آبادانی و عمران حاصل از مالیات در شهرها و کشور با رغبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به سایر عوامل توسعه‌ای کشور و اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف باید در عمل مشهود باشد و به طور مثال با افزایش تولید کشور به سمت خودکفایی به پیش برود و در کنار رونق اقتصادی، امنیت و آرامش کشور همواره حفظ شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: در سایه رهبری امنیت، آرامش و استقلال کشور محفوظ مانده و باید شکرگزار این نعمت ولایت و امنیت در کشور باشیم.

در این دیدار که به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی انجام شد،‌ رضا حسینی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و رسول رسولی مدیر کل امور مالیاتی استان گزارشی را در ارتباط با وضعیت اقتصادی و درآمدی استان ارائه کردند.

۱۳۹۳/۴/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...