نسخه چاپی

خالد مشعل : ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس( با انتقاد از كشورهای غربی به دلیل سكوت در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی تاكید كرد: ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و تنها با تغییر سیاست های نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حملات گردان های مقاومت پایان خواهد یافت.

به گزارش نما ، واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین نوشت: خالد مشعل درباره تحولات فلسطین در سایه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: صهیونیست ها حملات جدیدی را آغاز کرده اند. این سخنان در درجه نخست خطاب به ملت بزرگ فلسطین و قهرمانان گردان های عزالدین قسام و قهرمانان همه گردان های نظامی گروه های مقاومت است. این گروه ها هستند که حماسه ساز هستند و به یاری خداوند پیروز خواهند شد. اوضاع ما امروز غیر طبیعی است. در روزهای گذشته و تا قبل از این که سخنان خود را آغاز کنم همه قدرت های بین المللی و اروپایی ها با ما تماس گرفتند که در نوار غزه آتش بس و آرامش دوجانبه ای برقرار شود. گویا این قدرت ها و طرف ها می خواهند برای ما یادآور شوند که این مشکل در غزه آغاز شده است. گویا این که موشکی از نوار غزه خارج و رژیم صهیونیستی مجبور شد به این موشک پاسخ داد.

خیر این گونه نیست. مقامات آمریکایی، جنبش حماس و گروه های مقاومت اسلامی را محکوم و حملات اسرائیل را علیه غزه توجیه کردند. چرا آمریکا و دیگر اعضای جامعه بین المللی علیه ملت مظلوم و قربانی فلسطین چنین جرایمی را مرتکب می شوند؟ قبل از شانزدهم ماه مه گذشته زمانی که دشمن صهیونیستی اعلام کرد سه شهرک نشین در الخلیل ناپدید شدند، شاهد آرامش در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن بودیم و این آرامش نیز غیر طبیعی بود چرا که ما تحت اشغالگری اسرائیل، تجاوزگری ها، یهودی سازی ها و شهرک سازی ها زندگی می کنیم ولی پس از ناپدید شدن این سه شهرک نشین آرامش در نوار غزه و کرانه باختری وجود داشت و این آرامش در میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی بود.

این نتانیاهو است که همه جنایات و اقدامات تروریستی را علیه ملت فلسطین مرتکب می شود. وی سیاست حفظ وضع موجود را در یهودی سازی، شهرک سازی، اشغالگری و غصب اراضی تحمیل می کند. این نتانیاهوست که علیه ملت فلسطین دست به این جنایات می زند، می کشد و بازداشت می کند و منازل فلسطینیان را تخریب می کند و قدس را یهودی سازی می کند و به دنبال تقسیم مسجد الاقصی است و شهرک نشینان و یهودیان تندرو را به حمله به این مسجد تشویق می کند.

مشعل تاکید کرد: نتانیاهو هر لحظه ملت فلسطین را تحریک می کند. این نتانیاهوست که مذاکرات خود را با طرف فلسطینی به بن بست رسانده و به جهان پشت کرده است. نتانیاهو تنها از کابینه تروریستی شهرک نشین خود حمایت می کند. زمانی که وارد مرحله آشتی شدیم و به دوره اختلافات پایان دادیم و دولت وفاق ملی را تشکیل دادیم، نتانیاهو جنگ خود را علیه ما آغاز و به دنبال از بین بردن روند آشتی است و بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعمال فشار می کند تا سند آشتی با حماس تکه پاره شود. این نتانیاهوست که محاصره نوار غزه را تشدید کرده و ملت فلسطین را گرسنه نگاه می دارد و متاسفانه دوستان نیز در گرسنه نگاه داشتن ملت فلسطین نقش دارند. فشارهای گسترده ای علیه نوار غزه اعمال شد و حتی به بانک ها اجازه داده نشد حقوق کارمندان در آستانه ماه مبارک رمضان پرداخته شود. ماه اول تشکیل دولت وفاق ملی گذشت و مردم فلسطین در ماه دوم وارد ماه مبارک رمضان شدند ولی حقوق کارمندان پرداخت نشد. چرا چنین جنایات علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه اعمال شود.

همچنین صدها اسرای فلسطینی و بازداشت شدگان اداری به دلیل جنایات اسیر و بازداشت کردن دست به اعتصاب غذا زدند. این افراد بدون هیچ اتهامی در زندان ها به سر می برند. اسرای فلسطینی قیام کردند ولی نتانیاهو به خواسته های آنان توجهی نکرد. نتانیاهو این اسرا را انسان نمی داند. آیا نتانیاهو فکر می کند ملت فلسطین مرده است و هیچ واکنشی به اقدامات وی ندارد. به آمریکا، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و کشورهای عربی می گویم که آیا قرار است ملت فلسطین تسلیم شود و به صورت تدریجی بمیرد. چه چیزی از آبرو، زمین، قدس و مقدسات و زندگی در فلسطین باقی مانده است. ناپدید شدن سه شهرک نشین اسرائیلی تنها بخش اندکی از خشم فلسطینیان است.

آتش خشم ملت فلسطین خطاب به جهان می گوید که ملت فلسطین تسلیم نمی شود. هنوز مشخص نیست چه طرفی این سه شهرک نشین اسرائیلی را ربوده و کشته است ولی پس از این حادثه بخشی از خشم فلسطینیان آشکار شده که چه مبارک خشمی است و باید به همه نیروهای مقاومت فلسطینی در برابر اشغالگران اسرائیلی و شهرک نشینیان قاتل درود فرستاد.

وی ادامه داد: نتانیاهو از ناپدید شدن این سه شهرک نشین خشمگین شد گویا این حادثه نقطه آغاز بوده است و نمی داند که اشغالگری، شهرک سازی، یهودی سازی، کشتار، ادامه نگاهداشت اسرا در زندان ها و تقسیم مسجد الاقصی نقطه آغاز است. نتانیاهو حمله به کل نوار غزه را آغاز کرد. تا این لحظه نهصد نفر در کرانه باختری بازداشت شدند. منازل فلسطینیان تخریب و حتی قبور نیز نبش شد. گزارش های مختلف نشان می دهد نیروهای اسرائیلی سه میلیون دلار از منازل فلسطینیان در شهرهای کرانه باختری به سرقت بردند.

شهرک نشینیان صهیونیست محمد ابوخضیر نوجوان شانزده ساله فلسطینی را از منطقه شعفاط قدس در حالی که زنده بود آتش زدند. آمریکا می گوید حماس در عملیات خود برخی از اسرائیلی ها را که دارای تابعیت آمریکایی هستند کشته است. آمریکا در واکنش به اقدامات نظامیان صهیونیست علیه طارق ابوخضیر پسر عموی محمد ابوخضیر که دارای تابعیت آمریکایی بوده چه کرده است؟آمریکا و دیگر کشورهای غربی که ادعای تمدن و دموکراسی و حقوق بشر دارند چرا از این معیارهای دوگانه پیروی می کنند. نتانیاهو به حملات خود ادامه می دهد و تهدید می کند و زمانی که ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 خشمگین شدند به همه حمله کرد.

نظامیان صهیونیست شصت نفر از فلسطینیان را در اراضی اشغالی سال 1948 بازداشت شدند. این فلسطینیان با این اعتراضات خود می خواهند این پیام را به جهان بدهند که ملت واحدی هستند. نتانیاهو همچنین حملات خود را به غزه آغاز کرد چرا که غزه نماد مقاومت است.

عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: اسرائیلی ها در ابتدا به صورت محدود به نوار غزه تجاوز کردند و مقاومت فلسطینی به رهبری گردان های عزالدین قسام پاسخ محدودی به این حملات دادند چرا که گروه های مقاومت فلسطینی عاقل هستند و تنها برای جنگ نمی جنگند بلکه برای دفاع از ملت فلسطین و برای آزادی و استقلال و رها شدن از شر اشغالگران اسرائیلی می جنگند. اسرائیلی ها حملات خود را تشدید کردند و سه روز پیش برخی نیروهای قهرمان گردان های عزالدین قسام را به شهادت رساندند. من نامزد شهید الزاملی را به یاد می آورم که پس از پایان عید فطر منتظر مراسم برگزاری جشن عروسی بود ولی نامزد شهید خود را کفن پوش و با وی وداع کرد. این افراد انسان هستند. پیام من به جامعه بین المللی این است که آیا ساکنان نوار غزه و کرانه باختری انسان نیستند.

شکی در این نیست که گردان های مقاومت به این جنایات اسرائیلی پاسخ می دهند. نظامیان صهیونیست دو روز پیش حملات خود را تشدید کردند و سیاست ویران کردن منازل را آغاز کردند. تا این لحظه پنجاه و پنج خانه فلسطینی تخریب شده است و به صورت کلی بیش از یکصد خانه آسیب دیده است. صهیونیست ها این خانه ها را بر سر صاحبان و ساکنان آن تخریب می کنند.

این اقدامات جنایاتی زشت است. چرا سخنگویان آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به این دست جنایات اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه توجه ندارند؟

وی تاکید کرد: منازل فلسطینیان به مانند منازل فلسطینیان در غرب نیست که یک زن و مرد با یک یا دو کودک زندگی کنند. در خانه های فلسطینیان چندین خانواده و ده ها زن و کودک و مرد و پیر زندگی می کنند. باید گروه های مقاومت به این جنایات پاسخ دهند. گردان های عزالدین قسام و دیگر گردان های مقاومت فلسطینی به دلیل متجاوزان اسرائیلی و جهان را غافلگیر کردند.

امروز کسانی که به ما می گویند آتش بس دوجانبه برقرار شود به آنان می گوییم که این سخنان قابل پذیرش نیست. در صورتی که جهان می خواهد کشتارها و تشدید حملات علیه ملت فلسطین پایان یابد با دو گام بردارد. نخست این که بر نتانیاهو و باند جنایتکار و تروریستی و قاتل وی اعمال فشار کند تا حملات علیه نوار غزه، کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948 پایان یابد. همچنین گام دوم این است که باید بر نتانیاهو اعمال فشار کنند تا وی سیاست های خود را تغییر دهد. ملت فلسطین دیگر تحمل زندگی در سایه اشغالگری و شهرک سازی و یهودی سازی اسرائیل را ندارد.

ملت فلسطین نمی پذیرد که شش هزار اسیر در زندان های اسرائیل اشغالگر وجود داشته باشد. باید حمله اسرائیل به مقدسات فلسطینی پایان یابد. شهرک نشینان صهیونیست قران کریم را در مناطق مختلف فلسطین به آتش می کشند. ملت فلسطین نمی پذیرد که اسرائیلی ها به مقدسات اسلامی و مسیحی توهین کنند. ملت فلسطین مخالف محاصره نوار غزه و سیاست گرسنه نگاه داشتن است. باید نظامیان صهیونیست به کشتارها و ویران کردن منازل فلسطینیان پایان دهند. زمان آن فرا رسیده است که اشغالگری اسرائیل به عنوان آخرین نوع اشغالگری و شهرک سازی در جهان پایان یابد.

اگر طرف های بین المللی از ما می خواهند آرامش در منطقه برقرار شود ما نیز از این آتش بس و آرامش حمایت می کنیم. ما خواهان تنش نیستیم و این تنش را آغاز نکردیم. این تنش آفرینی ها در منطقه ناشی از تجاوزگری های نتانیاهوست. نخست باید تجاوزگری های وی متوقف و سپس سیاست های اشغالگری،شهرک سازی و یهودی سازی، بازداشت، کشتار و ویران کردن منازل فلسطینیان پایان یابد. ملت فلسطین حق دارد که آزاد زندگی کند. زمانی که طرف های بین المللی همه درب ها را به روی ما می بندند نباید ما را سرزنش کنند و باید این طرف ها خود را سرزنش کنند.

مشعل افزود: این نتانیاهوست که مسئول اصابت موشک ها به حیفاست. وعده شهید الرنتیسی محقق شد. وی گفته بود که در صورتی که اشغالگری اسرائیل پایان نیابد حیفا هدف حملات قرار خواهد گرفت و موشک آر 160 الرنتیسی بود که به این شهر اصابت کرد. امروز باید طرف های بین المللی نتانیاهو و کابینه افراطی وی را سرزنش کنند. کسانی که سیاست اشغالگری،کشتار و تجاوز را به اوج خود رساندند. این نتانیاهوست که شهرک نشینیان صهیونیست را مجبور کرد در این فضای ترس و وحشت زندگی کنند. زمانی که موشک های اسرائیلی بر اراضی فلسطینی به زمین اصابت می کند جوانان فلسطینی الله و اکبر می گویند ولی شهرک نشینیان صهیونیست وحشت زده هستند چرا که این شهرک نشینیان می دانند در اراضی زندگی می کنند که متعلق به آنان نیست.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...