نسخه چاپی

غارت اموال ایران در آمریكا، یكی پس از دیگری

عکس خبري -غارت اموال ايران در آمريکا، يکي پس از ديگري

یك دادگاه تجدید نظر در نیویورك با رد درخواست بانك مركزی ایران دستور داده است ۱.۷۵ میلیارد دلار اموال ایران میان خانواده های آمریكایی هایی كه از جمله در بمبگذاری سال ۱۹۸۳ در بیروت كشته شده اند، توزیع شود.

به گزارش نما، یک دادگاه تجدیدنظر در نیویورک حکم داد که یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران به خانواده‌های آمریکایی‌هایی داده شود که در جریان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ بیروت کشته شدند.



بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تصمیمی که سه قاضی این دادگاه گرفته‌اند، حکم قاضی کاترین فارست در سال ۲۰۱۳ را تایید می‌کند که به موجب آن می‌باید این پول که در سیتی‌بانک نیویورک نگهداری می‌شود، به شاکیان پرونده تعلق گیرد.



بنابر این گزارش که روز چهارشنبه، ۱۸ تیر، منتشر شده است، این پول در حقیقت بخشی از مبلغ دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری است که یک قاضی دادگاه آمریکا در سال ۲۰۰۷ حکم داده بود که ایران به این خانواده‌ها پرداخت کند.



به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران آمریکایی به مرگ ۲۴۱ آمریکایی منجر شد که آمریکا مدعی است گروه حزب‌الله لبنان با پشتیبانی ایران آن را انجام داده است.



در همین زمینه خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وکیلی به نام توماس فورچون فی گزارش داده که حکم شعبه دو دادگاه تجدیدنظر در منهتن نیویورک ناظر به هزار و ۳۰۰ پرونده مطرح علیه ایران است.



به گفته این وکیل، دادگاه آمریکا اقامه دلایل وکلای بانک مرکزی ایران را رد کرده است که معتقدند انتقال این وجه مغایر با تعهدات ایالات متحده و عهدنامه‌ای است که با ایران در سال ۱۹۵۵ امضا کرده است.



فی در ادامه می‌گوید که تصمیم دادگاه با استقبال صدها خانواده‌ای مواجه شده است که بستگان آنها در اثر حمله تروریستی به مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت کشته یا مجروح شدند.



به گفته او، بر مبنای این حکم دادگاه احتمالا به هر خانواده‌ مبلغی حدود ۱۸ میلیون دلار پرداخت خواهد شد که این پول هم‌اکنون بلوکه شده است.



ایران می‌تواند به این حکم نیز اعتراض کند.



به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، حکم قاضی کاترین فارست، در سال 2010 علاوه بر اینکه به دولت آمریکا اجازه می دهد پول های ایران در سیتی‌بانک نیویورک را به این خانواده ها دهد، اجازه می دهد دولت اوباما یک برج بزرگ متعلق به بنیاد علوی و شرکت آسا را مصادره کند و به فروش بگذارد.





ساختمان ۳۶ طبقه بنیاد علوی در خیابان پنجم منهتن نیویورک قرار دارد که از محلات مجلل این شهر است. همه حساب‌های بانکی مرتبط با این برج نیز مصادره شده است.



این بنیاد براساس حکم قاضی فارست به اتهام نقض تحریم‌های ایران و همکاری مالی با تهران، مجرم شناخته شده است.



آن حکم بزرگ‌ترین مصادره اموال بر اساس قوانین ضد تروریسم آمریکا خوانده شد.

۱۳۹۳/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...