نسخه چاپی

تفسیر و اخلاق قرآنی نیازمند توجه است

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به لزوم توجه به تفسیر، مفاهیم و اخلاق قرآنی در كنار تلاوت قرآن، مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی را در حمایت از فعالیت‌های قرآنی ناكافی دانست و گفت: مشغله‌های مردم مانع فعالیت‌ قرآنی آنها شده است.

به گزارش نما، «احمد احمدی» عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر فعالیت‌های قرآنی رشد قابل توجهی داشته است اما با این وجود ما هنوز در نقطه مناسبی در امور قرآنی قرار نداریم چرا که سبک زندگی ما با سبک زندگی اسلامی متفاوت است.

نمایشگاه قرآن زمینه‌ساز انس افراد با آیات الهی است

وی نمایشگاه قرآن را زمینه‌ساز انس مردم با آیات الهی عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که از نسخه‌های مکتوب و دیجیتال تا آثار فاخر هنری در عرصه‌های قرآنی در آن ارائه می‌شود می‌تواند مردم را به سوی فعالیت‌های قرآنی و عمل به دستورات و مضامین الهی جذب کند بر همین اساس باید به نمایشگاه‌های قرآنی اهمیت بیشتری داده شود.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی با مدیریت جهادی به خوبی در برخی بخش‌های این نمایشگاه مشخص است، گفت: برخی بخش‌ها و مؤسسات با وجود کمبود اعتبارات در نمایشگاه قرآن حضوری فعال دارند که این امر بیانگر تحقق شعار نمایشگاه قرآن در گوشه و کنار باغ موزه دفاع مقدس است.

مصوبات شورای انقلاب فرهنگی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی کافی نیست

احمدی با اشاره به ضرورت حمایت از فعالان قرآنی، تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از امور قرآنی با حمایت مردم اداره می‌شود البته در شورای انقلاب فرهنگی فعالیت‌هایی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است اما با این وجود این مصوبات برای گسترش فرهنگ قرآنی کافی نیست.

وی با بیان اینکه اخلاق‌گرایی می‌تواند بسیاری از مشکلات جوامع امروز را برطرف سازد، ادامه داد: اگر به مفسران قرآن اهمیت بیشتری دهیم و در کنار تلاوت قرآن به مفاهیم آیات الهی نیز توجه کنیم می‌توانیم به گسترش سبک زندگی قرآنی که مطالبه مقام معظم رهبری است، امیدوار باشیم چرا که قرآن بهترین راهنما برای زندگی افراد است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم آموزش‌های قرآنی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های قرآنی در تمامی منازل و محله‌های شهر برگزار می‌شد به طوری که مردم به صورت خودجوش اقدام به برگزاری جلسات قرآنی می‌کردند بر همین اساس فعالیت‌های قرآنی در آن زمان به اوج خود رسید اما هم‌اکنون مشغله‌های زندگی از سرعت حرکت در امور قرآنی کاسته است و مردم نسبت به امور قرانی کمتر احساس نیاز می‌کنند.

لزوم تشویق افراد به تدبر در قرآن برای توسعه سبک زندگی قرآنی

احمدی با بیان اینکه باید فهم آیات الهی را در جامعه گسترش دهیم، گفت: اگر بتوانیم مردم را به سوی اخلاق‌گرایی و تدبر در آیات قرآن تشویق کنیم به طور حتم آنها به سوی امور قرآنی نیز حرکت می‌کنند و انس با قرآن در برنامه‌ زندگی افراد جای می‌گیرد.

وی با اشاره به حدیثی درباره تلاوت روزانه 50 آیه از قرآن، خاطر نشان کرد: اگر در طول روز حداقل 50 آیه از قرآن بخوانیم و مضامین آن را در زندگی خود به کار گیریم، سبک زندگی قرآنی در جامعه توسعه می‌یابد.

۱۳۹۳/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...