نسخه چاپی

هشدار دولت اوكراین برای ادامه عملیات نظامی در مناطق شرقی

دولت اوكراین به استقلال طلبان در شهر دونتسك هشدار داد طرحی را برای تصرف سایر مناطق شرقی اوكراین در دست بررسی دارد تا مناطقی را كه هم اكنون در اختیار استقلال طلبان طرفدار روسیه است به دست آورد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، دولت اوکراین در شرایطی استقلال طلبان شرق این کشور را به ادامه عملیات نظامی با هدف تصرف سایر بخش های شرقی اوکراین تهدید کرده است که استقلال طلبان نیز قصد دارند نیروهای جدیدی را برای مقابله با ارتش اوکراین به خدمت بگیرند.

بر اساس این گزارش ارتش اوکراین روز شنبه موفق به تصرف برخی از شهرهای شرق این کشور از جمله اسلاویانسک شده و اکنون قصد دارد به سوی شهر دونتسک پیشروی کند. استقلال طلبان همچنین کنترل ساختمان های دولتی و مهم در شهر لوهانسک در نزدیکی مرزهای روسیه را نیز در اختیار دارند.

پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین پیش از این استفاده از حملات هوایی و توپخانه ای ضد شهروندان دونتسک را رد کرده و گفت: هیچ درگیری خیابانی در دونتسک وجود نخواهد داشت. ولی کی یف بر لزوم بازپس گیری دونتسک و لوهانسک از استقلال طلبان تاکید کرده است.

استقلال طلبان شرق اوکراین نیز اعلام کردند: از روز سه شنبه تاکنون بیش از ۳۰۰ داوطلب جدید برای مقابله با ارتش اوکراین به نیروهای استقلال طلب ملحق شده اند که اکثر آنها بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند.از آغاز عملیات ارتش اوکراین در مناطق شرقی این کشور تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای ارتش کشته و صدها نفر از استقلال طلبان و شهروندان عادی این کشور نیز جان خود را از دست داده اند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز روز گذشته با پروشنکو تماس تلفنی داشتند. هدف اصلی این گفتگوها تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح بین دولت اوکراین و استقلال طلبان بوده است.اتحادیه اروپا نیز با افزوده شدن نام ۱۱ نفر دیگر به تحریم های مربوط به بحران اوکراین موافقت کرده است. این تحریم ها احتمالا از روز شنبه اعمال خواهد شد. توقیف اموال و دارایی ها و ممنوعیت سفر به کشورهای اروپایی از جمله مهمترین تحریم های اعمال شده خواهد بود.

۱۳۹۳/۴/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...