نسخه چاپی

منافق و محارب در نگاه رفسنجانی

در اسلام منافق تا زمانی كه شمشیر به روی اسلام نكشیده می تواند در سایه اسلام زندگی كند ولی وقتی رو در روی انقلاب اسلامی ایستاد و اعلام جنگ كرد تبدیل به محارب می شود . آن هایی كه با عنوان منافق بحث می كنیم اكثرا محارب هستند.

به گزارش نما 33 سال قبل در چنین روزی هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه: آن چه تا دیروز نفاق بود امروز خارجی و محارب است و حکم اسلامی این ها با هم تفاوت دارد .
در اسلام منافق تا زمانی که شمشیر به روی اسلام نکشیده می تواند در سایه اسلام زندگی کند ولی وقتی رو در روی انقلاب اسلامی ایستاد و اعلام جنگ کرد تبدیل به محارب می شود .
آیت الله مشکینی در خطبه های امروز نمازجمعه قم از مردم خواست شرکت در انتخابات را مانند نماز واجب بدانند.
آسوشیتدپرس امروز گزارش داد بانک های آمریکا امروز جمعه مبلغی نزدیک به 2 میلیارد دلار از سپرده های مسدود شده ایران را تحویل خزانه داری آمریکا دادند.
یک بمب ساعتی چند دقیقه قبل از انفجار در مسجد جامع ارومیه محل برگزاری نمازجمعه کشف و خنثی شد .

هاشمی رفسنجانی : در امتحانات دوست و دشمن شناخته می شود

خطبه های این هفته نمازجمعه این بار به امامت هاشمی رفسنجانی در محل دانشگاه تهران برگزار شد . ایشان در خطبه اول نماز با اشاره به آزمایش های الهی اظهار داشت : این گونه آزمایش ها نشان می دهد که این ملت محکم در راهش پیش می رود و از خاصیت این آزمایش ها شناختن افراد در فراز و نشیب هایی است که پیش می آید دوست و دشمن شناخته می شود.

اتحاد نامقدس چپ و راست مسئولیت جنایت های کشور را بر عهده دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماهیت طبقات و گروه های مختلف و مشخص شدن شخصیت این گروه ها گفت : گروه های چپ و راست در حرکت اجتماعی اخیر متفق شدند و به همکاری پرداختند ، کسانی که عمری شعار چپ می دادند وقتی با جناح لیبرال ها متحد شدند زرق و برق شعارهایشان را از دست می دهند و آن جناحی که تمام عمرش شعار آزادی می داد و با ادعای آزادی خواهی عده ای را جمع کرده بود وقتی می بیند یک گروه چپ افراطی از شعارهایش به خون این ها تشنه اند از این که ائتلاف کرده اند دچار تردید می شوند.

هاشمی سپس با اشاره به جبهه نامقدس چپ و راست گفت : این جبهه خبیث مسئولیت جنایت های مملکت ما را به عهده دارد ، ولی حرکات آزمایشی امت که سنت الهی است راه درست می کند . محور را تقوا قرار دهید برای کسانی که با تقوای اصیل و هدف الهی در راه خدا حرکت می کنند شهادت و پیروزی و شکست ها و موفقیت ها همه یک معنا دارد . و اگر این روحیه ای که در ما وجود دارد همیشه باقی بماند ما می توانیم امیدوار باشیم که انقلاب ما راه اصلی خودش را در پیش دارد.
هاشمی رفسنجانی: جامعه ما امروز این مظاهر نفاق را مشاهده می کند یکی از صفات آنان این است که مفسدند . اگر راه پیدا کنند تلاششان را را برای ایجاد فساد در جامعه ادامه می دهند . هاشمی گفت : در قرآن آمده است که این ها کسانی هستند که فساد می کنند.

منافقین دیروز محاربان امروز هستند / منافق زمانی که رو در روی انقلاب قرار گرفت محارب است

هاشمی در خطبه دوم به موضوع نفاق پرداخت و گفت : نفاق جریان سومی است که در خطبه جمعه گذشته نیز مطرح کردم و این بحث را از بحث های اساسی مهم مسائل روز می دانم .

وی ادامه داد : البته آن چه تا دیروز نفاق بود امروز خارجی و محارب است و حکم اسلامی این ها با هم تفاوت دارد . در اسلام منافق تا زمانی که شمشیر به روی اسلام نکشیده می تواند در سایه اسلام زندگی کند ولی وقتی رو در روی انقلاب اسلامی ایستاد و اعلام جنگ کرد تبدیل به محارب می شود . آن هایی که با عنوان منافق بحث می کنیم اکثرا محارب هستند ، جامعه ما امروز این مظاهر نفاق را مشاهده می کند یکی از صفات آنان این است که مفسدند . اگر راه پیدا کنند تلاششان را را برای ایجاد فساد در جامعه ادامه می دهند . هاشمی گفت : در قرآن آمده است که این ها کسانی هستند که فساد می کنند ، کشتزار مردم را از بین می برند و جان مردم را می گیرند . همین هفته گذشته دیدید که منافقین دهها کشتزار را به آتش کشیدند ، این افراد هم بی شعورند هم مفسد و هم پرمدعا.(1)

آیت الله مشکینی : حضور در انتخابات را مانند نماز واجب بدانید

آیت الله مشکینی در خطبه های امروز نمازجمعه قم از مردم خواست شرکت در انتخابات را مانند نماز واجب بدانند. وی گفت : در دیگر ممالک می گویند رئیس جمهور ایران با 11 میلیون رای مردم با یک سخنرانی امام که فرمود این فرد درست و صدیق نیست از میان برداشته شد ای مردم از شما می خواهم که این دفعه در انتخاب رئیس جمهور کوشش کنید و بگوئید خدایا ! همچنان که رهبر ما فرد الهی است رئیس جمهور ما هم یک فرد الهی و انسانی است . (2)

بانک های آمریکا سپرده های مسدود ایران را به جریان انداختند

آسوشیتدپرس امروز گزارش داد بانک های آمریکا امروز جمعه مبلغی نزدیک به 2 میلیارد دلار از سپرده های مسدود شده ایران را تحویل خزانه داری آمریکا دادند. طبق اعلامیه هفته گذشته خزانه داری آمریکا در اجرای مفاد موافقت نامه آزادی گروگان های سابف آمریکا منعقده در الجزایر ، صبح دوشنبه این هفته به عنوان آخرین مهلت برای استرداد دارایی های ایران توسط بانک های سراسر آمریکا تعیین شده بود. دولت آمریکا تعهد کرده است که تا تاریخ 19 جولای ، 8 روز دیگر ، این پول را به دولت ایران مسترد دارد . (3)

بمب گذاری در محل برگزاری نمازجمعه ارومیه

یک بمب ساعتی چند دقیقه قبل از انفجار در مسجد جامع ارومیه محل برگزاری نمازجمعه کشف و خنثی شد . حجت الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه با اعلام این خبر در خطبه دوم نماز از مردم مسلمان و متعهد ارومیه خواست که با هوشیاری کامل مراقب اوضاع باشند.(4)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 20 تیر 1360 ، صفحه 4

2- اطلاعات ، 20 تیر 1360 ، صفحه 4

3- اطلاعات ، 20 تیر 1360 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 20 تیر 1360 ، صفحه 10

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...