نسخه چاپی

كنیا در لیست اخطار گردشگران غربی

حملات اخیر در مناطق مختلف كنیا، این كشور را در لیست اخطار كشورهای غربی قرار داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، طبق گفته سخنگوی وزارت کشور کنیا در این حملات که در شهرهای ساحلی این کشور به وقوع پیوسته است، دست‌کم 29 تن کشته شده‌اند که تعدادی از آن گردشگر بودند.

به گزارش رویترز، چند ماه قبل نیز در جریان چند انفجار که در دو شهر نایرویی - پایتخت کنیا - و مومباسا رخ داد‌، دهها تن از جمله چند گردشگر اروپایی کشته شدند. در سپتامبر 2013 نیز حمله به یک مرکز خرید در نایروبی کاهش چشمگیر گردشگران کنیا و زیان 200 میلیون دلاری صنعت گردشگری این کشور را در پی داشت.

در این شرایط گروه تروریستی الشباب که از آن به عنوان شاخه آفریقایی گروه تروریستی القاعده نامبرده می‌شود مسئولیت این انفجارها و حملات را برعهده گرفته و تهدید به اقدامات تروریستی جدید کرده، به همین دلیل استرالیا، آمریکا، انگلیس‌، آلمان، فرانسه و چند کشور دیگر اروپایی کنیا را در لیست اخطار گردشگران خود قرار داده‌اند که حاصل آن لغو دهها به مقصد این کشور طی روزهای اخیر بوده است.

کنیا که مدتی قبل عنوان مقصد نخست پیشرو طبیعت‌گردی جهان در سال را به خود اختصاص داد از جاذبه‌های گردشگری بسیاری بهره می‌برد که در این میان پارک‌های ملی این کشور شهرت جهانی دارند و هرساله میزبان هزاران گردشگر به ویژه طبیعت‌گران است. کنیا قطب اصلی طبیعت‌گردی قاره‌ی آفریقا محسوب می‌شود و هرساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های طبیعی این کشور مانند جنگل‌های بکر و دست‌نخورده و گونه‌های مختلف حیوانی مانند فیل‌ها، شیرها و زرافه‌ها به این کشور سفر می‌کنند.

در این شرایطی دولت کنیا با تاکید بر امن بودن مقاصد گردشگری این کشور این اقدام دولت‌های غربی را غیردوستانه توصیف کرده است.

۱۳۹۳/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...