نسخه چاپی

الزهار: آماده جنگ طولانی‌مدت با اسرائیل هستیم

یكی از رهبران جنبش حماس با اشاره به اینكه جنگ كنونی غزه یك جنگ بی سابقه است، تاكید كرد كه برای ماه‌های طولانی جنگ با اسرائیل آمادگی داریم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «محمود الزهار» امروز جمعه در مصاحبه با شبکه ماهواره ای الاقصی گفت که جنگ این بار، جنگی بی نظیر است که دشمن آن را تحمیل کرده و این جنگ جز با شروط ما متوقف نخواهد شد.

وی گفت: ما برای ماه ها جنگ با اسرائیل آماده هستیم، جنگ این بار یک جنگ بی سابقه است که دشمن آن را تحمیل کرده و تنها با شروط ما متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ملت فلسطین در هر جا و مکانی در کنار مقاومت ایستاده است، افزود: اگر بنا به گفته برخی ها هدف ما حفظ خانه ها و جان خودمان است پس برای چه مقاومت می کنیم، ما به کسانی که به این امر اهتمام دارند، می گوییم که ملت فلسطین در هر مکانی که باشد در کنار مقاومت ایستاده است.

الزهار تصریح کرد: افکار عمومی فلسطین حامی حماس و جنبش های اسلامی و ملی است و ما از اندیشمندان و سیاستمداران می خواهیم که با نگاهی واقع بینانه به این جنگ نگاه کنند و از این قضیه حمایت بعمل آورند.

وی تاکید کرد که این نبرد هرگز متوقف نخواهد شد مگر اینکه این مسائل به طور ریشه ای حل و فصل شود.

این رهبر حماس درباره تاثیرگذاری اوضاع مصر بر نبرد در غزه نیز اظهار داشت: زمانیکه ما در سال 2005 اشغالگران را از غزه بیرون راندیم، مرسی یا غیر مرسی وجود نداشت و هیچ کس در کنار ما و حامی ما نبود، جغرافیای سیاسی همان بود که امروز هست و ما همچنین وارد جنگ سال 2008 شدیم.

وی اشاره کرد که هر کس می خواهد به خداوند عز و جل نزدیک شود باید به ما کمک نماید.

الزهار در ادامه تصریح کرد که حماس اراده فولادین مرتبط با طرح استراتژیک یعنی آزادسازی کل فلسطین دارد.

در همین رابطه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه طی چهار روز گذشته از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به 98 نفر و شمار مجروحان نیز به 760 نفر رسید.

نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز جمعه نیز یک جنایت جدید را رقم زده و با بمباران یک منزل چهار طبقه در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، 5 فلسطینی را شهید و 10 نفر دیگر را زخمی کردند.

۱۳۹۳/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...