نسخه چاپی

انتقاد یك انجمن ضایعه مغزی از فیفا

انجمن خیریه مصدومیت های مغزی هد وی(Headway) از فیفا به دلیل رعایت نكردن دستورالعمل های خود در خصوص بازیكنان آسیب دیده مغزی انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پس از آن که خاویر ماسکرانو هافبک تیم ملی آرژانتین که در بازی برابر هلند ضربه مغزی شده بود بلافاصله اجازه بازی یافت، این انجمن خیریه از فیفا به دلیل پایبند نبودن به مقررات خود به شدت انتقاد کرد.

در جریان دیدار دو تیم در مرحله نیمه نهایی، ماسکرانو در یک نبرد هوایی با وینالدوم هلندی دچار ضربه مغزی شد و مدتی را گیج بود اما پس از آن که به هوش آمد تا پایان بازی به کار خود ادامه داد.

پیش از این حادثه، در جریان دیدار دو تیم انگلیس و اروگوئه هم پریرا بازیکن اروگوئه دچار ضربه مغزی شد ،ولی او هم بدون هیچ ممانعتی به بازی برگشت.

انجمن هدوی از این که این دو بازیکن آسیب دیده اجازه بازی پیدا کرده اند ابراز نگرانی کرد و از فیفا خواست مقررات خود در این زمینه را به جد اجرا کند.

سخنگوی این انجمن گفت:" در یک صحنه بین المللی مانند جام جهانی ، در ک این مسئله که به دو بازیکن مختلف که ظاهرا دچار بی هوشی یا ضربه شده اند ،اجازه بازی داده شده است،به طرز باورنکردنی سخت است "
"در مورد این که فیفا چگونه اجازه داده چنین اتفاقی بیفتد باید سئوالات جدی از فیفا پرسیده شود."

"مقررات فیفا می گوید اگر بازیکنی دچار ضربه مغزی شده باشد یا با خطر ضربه مغزی مواجه باشد باید از میدان خارج شود و اجازه بازگشت به او داده نشود."

یک مورد هم در لیگ برتر انگلیس به وقوع پیوست که طی آن هوگو لوریس دروازه بان تاتنهام با لوکاکو برخورد کرد و دچار آسب مغزی شد،اما همچنان در میدان ماند.

سخنگوی هدوی با مقایسه این دو حادثه گفت:" این گفته های خود فیفا است و اگر به ماجرای هوگو لوریس نگاه کنید در آنجا هم نمایندگان فیفا همین مطلب را عنوان کردند."

"تصمیم نباید برعهده بازیکن باشد بلکه باید به کادر پزشکی قدرت داد تا بازیکنان و مربیان را معاینه و بررسی کنند".

۱۳۹۳/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...