نسخه چاپی

استقبال واتیكان از كتاب نهج البلاغه

كاردینال راوازی ضمن تشكر از اهداء این كتاب به واتیكان گفت: ما این كتاب نفیس و ارزشمند را نشانه ای از حضور پویای فرهنگ شیعه می دانیم و ان را در كتابخانه شورای پاپی فرهنگ نگهداری خواهیم كرد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر از رم، کتاب "تمام نهچ البلاغه" که در حال حاضر یکی از کامل ترین نسخه های نهج البلاغه محسوب می شود، با حضور محقق آن حجت الاسلام سید صادق موسوی و همچنین حجت الاسلام محمد طاهر ربانی سفیر ایران در واتیکان به کاردینال راوازی، وزیر فرهنگ واتیکان اهدا شد.

کاردینال راوازی ضمن تشکر از اهداء این کتاب به واتیکان به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: ما این کتاب نفیس و ارزشمند را که حاصل 28 سال پژوهش و تحقیق حجت الاسلام موسوی در کتابخانه های بزرگ کشورهای مختلف جهان است، نشانه ای از حضور پویای فرهنگ شیعه می دانیم و ان را در کتابخانه شورای پاپی فرهنگ نگهداری خواهیم کرد و مطمئنا نسخه دیگری از ان در کتابخانه بزرگ واتیکان در کنار دیگر اثار ادیان و مذاهب جهان قرار خواهد گرفت.

کتاب تمام نهج البلاغه شامل فصل های مختلفی مانند خطبه ها، توصیه ها، سفارش ها، نامه و وصیت های حضرت امیر المومنین علی (ع) است.

این کتاب پیشتر نیز به دبیر کل سازمان ملل متحد اهدا شده بود.

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...