نسخه چاپی

شهرنشین های جهان فقط در ۶۰ سال، ۴ میلیارد نفر شده اند

۵۴ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می كنند و انتظار می رود این میزان تا سال ۲۰۵۰ به رقم ۶۶ درصد برسد. این درحالی است كه در ۶۰ سال این جمعیت به ۴ میلیارد نفر رسیده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ پیش بینی می شود شهر نشینی همراه با رشد جمعیت می تواند ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر به جمعیت شهرنشین های جهان تا سال ۲۰۵۰ بیافزاید که این افزایش قریب به ۹۰ درصدی، بیشتر در آسیا و آفریقا رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش ۲۰۱۴ "دورنمای شهرنشینی جهان" که امروز به وسیله بخش جمعیت اداره امور اقتصادی و اجتماعی ملل متحد در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک رونمایی شد، توکیو با ۳۸ میلیون نفر پر جمعیت ترین شهر جهان است که پس از آن دهلی با ۲۵ میلیون، شانگهای با۲۳ میلیون همچنین مکزیکوسیتی ، سائو پائولو و مومبای (بمبئی) هر یک با ۲۱ میلیون به ترتیب پرجمعیت ترین شهرهای جهان در حال حاضر هستند.

در این گزارش آمده است بیشترین رشد جمعیت شهری در هند، چین و نیجریه رخ خواهد داد که این سه کشور روی هم ۳۷ درصد رشد جمعیت شهرنشینان جهان را بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۵۰ به ثبت خواهند رساند.

گفتنی است جمعیت شهرنشین جهان رشد سریع داشته و از ۷۴۶ میلیون نفر در ۱۹۵۰ به رقم ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر در ۲۰۱۴ رسیده است.

۱۳۹۳/۴/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...