نسخه چاپی

مخدومی: تذكرات رهبری ما را نگران كرده

مدیر انتشارات «رسول آفتاب» گفت: جناح مؤمن فرهنگی جناحی است كه خوشبختانه در این تغییر و تحول‌ها، سیاسی‌كاری‌ها و ... دستخوش تغییر نشده و اصلا امید نظام به این جناح است.

گروه نما - رحیم مخدومی مدیر انتشارات «رسول آفتاب» به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران اشاره کرد و گفت: در شرایط حساس کنونی دولتمردان این حساسیت را آن طور که شاید و باید درک نکردند، زیرا تذکرات رهبری متعدد شده و چندمین بار است که ایشان تذکر می‌دهند، تکرار تذکرات رهبری جامعه فرهنگی را نگران کرده است.

*سرعت دشمن در عرصه‌های فرهنگی سرسام‌آور است

مخدومی گفت: با توجه به سرعت سرسام‌آور دشمنان در عرصه فرهنگ و با توجه به بهره‌ای که برای عرصه‌های سیاسی و نظامی از بخش فرهنگی می‌برند، می‌تواند این موضوع نگران‌کننده باشد، خوشبختانه نشانه‌های توجه در سخنان رئیس‌جمهور به چشم می‌آید، حتی در موضوع مذاکرات نشانه‌های توجه و تنبه در صحبت‌ها دیده می‌شود و امیدواریم در عمل نیز اینطور باشد تا بیش از این متحمل هزینه نشویم.

*امید نظام به جناح مومن است

وی به جناح مومن فرهنگی اشاره کرد و گفت: جناح مؤمن فرهنگی جناحی است که خوشبختانه در این تغییر و تحول‌ها، سیاسی‌کاری‌ها و ... دستخوش تغییر نشده و اصلا امید نظام به این جناح است، با توجه به اینکه جبهه فرهنگی انقلاب در هر دو جناح مظلوم واقع شده و این مظلومیت فرهنگی اختصاص به یک جبهه خاص نداشته، هم در جبهه اصولگرا و همه در جبهه اصلاح‌طلب فرهنگ بسیار مظلوم بوده و مقام معظم رهبری در دوران حاکمیت هر دو جناح از مظلومیت فرهنگ ناله کردند، منتها گروه‌های خودجوش انقلابی عملکرد خوبی داشتند و درخشش این حرف را در کتاب‌های منتشر شده می‌توان دید. کتاب‌هایی که می‌درخشد نه محصول اصولگراها بوده و نه محصول اصلاح‌طلبان است.

*جناح مومن به صورت خودجوش پرچم را در اهتزاز نگاه داشته است

مدیر انتشارات «رسول آفتاب» توضیح داد: هیچ‌کدام از این دو طیف نتوانستند سیاست‌های درستی اتخاذ کنند تا منجر به تولید کتاب، فیلم و ... در شأن و قد و قواره انقلاب شود. اگر نیک نگریسته شود هر کدام از این بچه‌های انقلاب و امثال آوینی به صورت خودجوش راه را پیدا کردند و همه اینها تحت لوای مدیریت فرهنگی رهبر انقلاب صورت گرفته است، ایشان به عنوان یک فرمانده مقتدر قرارگاه فرهنگی عرصه را رصد، نیازسنجی، تشویق، حمایت و ... می‌کند و منجر می‌شود که نیروهای جناح مؤمن فرهنگی حرکت کنند و این در حالی است که بودجه‌های فرهنگی کشور به یک سو رفته و گروه‌های مؤمن با تمام تلاش خود در گوشه و کنار پرچم را در اهتزاز نگاه داشتند.

*چشم امید رهبری به نیروهای خودجوش انقلابی

مخدومی ادامه داد: اگر تا به حال در عرصه‌های فرهنگی توفیقاتی بوده نه از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نه سازمان تبلیغات اسلامی، نه حوزه هنری و نه صدا و سیما بوده، بلکه حاصل اندیشه انقلابی بچه‌های انقلاب است، که خط را از ولایت می‌گرفتند و با بصیرتی که کسب کرده بودند کار انقلاب را به مقصد مقصود می‌رساندند، حالا اینکه باز هم رهبری چشم امیدشان به این جناح مؤمن است و آنها را تشویق می‌کند و انتظار دارند نیروهای خودجوش انقلابی همچنان به وظیفه خود عمل کنند به خاطر این است که همچنان نگران خواب مسئولین فرهنگی کشور هستند.

*خواص نقش خود را درست ایفا کنند

این فعال فرهنگی گفت: پاسخ دادن به این سؤال که تا چه زمانی رهبری قرار است میاندار باشد و یک تنه در عرصه فرهنگی حاضر شود، کار سختی است. نمی‌توان یک فرد، یک جناح و ... را در این زمینه مقصر دانست. در واقع یک مسئولیت همگانی در این زمینه احساس می‌شود. در برهه‌ای امام راحل (ره) یک حرکتی را آغاز می‌کند و این مسئولیت را همگان احساس می‌کنند و حلقه مفقوده‌ای میان رهبری و مردم ایجاد نمی‌شود و دفاع مقدس به درستی و سرعت پیش می‌رود، ولی در عصر کنونی حلقه‌ای میان مردم و رهبری مفقود است و آن ایجاد نمی‌شود. شاید این فاصله میان مردم و رهبری لازمه دوران سخت است، ما نسبت به دوران انقلاب و دفاع مقدس در شرایطی سخت قرار داریم. درک، تفهیم و بصیرت به سختی اتفاق می‌افتد، جنگ امروز یک جنگ نرم است و شاید بتوان پذیرفت که این کُندی معطوف به سخت بودن این دوران است، البته این سختی، بار مسئولیت را از دوش کسانی که باید انجام وظیفه کنند بر زمین نمی‌گذارد، بلکه سنگین‌تر هم خواهد کرد. خواص جامعه در حکم این حلقه وسط هستند و مهمترین نقش بر عهده همین گروه است آن هم در شرایطی که رهبری انقلاب نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند و مردم نیز به خوبی در جایگاه خود ظاهر می‌شوند. اگر خواص جامعه نقش خود را به درستی ایفا کنند قطعا همان اتفاقی خواهد افتاد که منجر به پیروزی انقلاب شد و توانست دفاع مقدس را پیش ببرد.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...