نسخه چاپی

اشتیاق چینی‌ ها برای داشتن فرزند دوم!

مردم چین پس از اجرای طولانی مدت سیاست تك فرزندی در این كشور كه یك میلیارد و 333 میلیون و 521 هزار نفر جمعیت دارد از سیاست داشتن فرزند دوم استقبال كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مردم چین پس از اجرای طولانی مدت سیاست تک فرزندی در این کشور که یک میلیارد و 333 میلیون و 521 هزار نفر جمعیت دارد از سیاست داشتن فرزند دوم استقبال کردند.

پس از سه دهه اجرای سیاست تک فرزندی در چین، مردم و مقامات این کشور سال گذشته به دو راهی کنار گذاشتن این روند و یا تکیه کردن برجامعه ای پیر رسیدند و بر این اساس به دنبال نشست مقام های ارشد حزب کمونیست دولت آبان ماه سال گذشته تصمیم گرفت در سیاست تک فرزندی خانواده ها تجدیدنظر کند.

بر اساس این تصمیم، خانواده ها می توانند دو فرزند داشته باشند، به شرط آنکه یکی از والدین تک فرزند باشد.

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین روز شنبه به نقل از کمیسیون ملی تنظیم خانواده چین اعلام کرد تاکنون به غیر از استان تبت و سین کیانگ در29 استان دیگر چین این سیاست اجرا شده است.

براین اساس تا دهم خرداد ماه سال جاری 271 هزار و 600 خانواده چینی درخواست به دنیا آوردن فرزند دوم را مطرح و فرم های مربوطه را تکمیل کرده اند.

دولت چین تاکنون با درخواست 24 هزار و 300 نفر موافقت کرده است.

نظرسنجی کمیسیون ملی تنظیم خانواده چین نشان می دهد حدود 80 در صد از خانواده ها در این کشور پرجمعیت تمایل به داشتن بچه دوم دارند.

60 درصد از خانواده هایی که اکنون یک فرزند دارند نیز تمایل خود را برای داشتن دومین فرزند اعلام کرده اند.

چالش پیری تدریجی جمعیت باعث شد دولت چین سیاست داشتن فرزند دوم را اجرایی کند.

آمار نهادهای چین نشان می دهد که شمار افراد بالای 60 سال در این کشور به 200 میلیون نفر رسیده است.

اگر روند پیری در پرجمعیت ترین کشور جهان طبق روند گذشته ادامه می یافت تا سه دهه دیگر این جمعیت بالغ بر 400 میلیون نفر می شد.

این سیاست در چین در حالی اجرا می شود که برخی از مردم می گویند می خواهند سه فرزند داشته باشند و علت آن این است که دستکم یکی از فرزندان با دیگری همجنس نباشد.

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...