نسخه چاپی

ظریف :اقدامات اسرائیل فورا متوقف شود‎

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای كه مشروح آن روز یكشنبه از شبكه ان‌بی‌سی پخش می‌شود، توقف فوری حملات رژیم‌صهیونیستی به غزه را خواستار شد و گفت شورای امنیت وظیفه اخلاقی دارد كه به وضعیت كنونی پایان دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» اقدام شورای امنیت برای توقف فوری حملات رژیم‌صهیونیستی علیه نوار غزه را خواستار شد.

آقای ظریف در بخشی از این مصاحبه که متن کامل آن روز یکشنبه منتشر می‌شود، با بیان اینکه «ایالات متحده و دیگر اعضای شورای امنیت مسئولیتی اخلاقی و حقوقی برای پایان دادن» به حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها دارند، گفته است: «ما خواستار توقف فوری تمامی این فعالیت‌ها هستیم.»

در دور تازه حملات رژیم‌صهیونیستی علیه نوار غزه که از بامداد سه‌شنبه آغاز شد، تاکنون دستکم 105 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 1000 نفر زخمی شده‌اند. با این حال کشورهای غربی، از جمله آمریکا به حمایت از اسرائیل پرداخته و پاسخ موشکی نیروهای مقاومت را محکوم کرده‌اند.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به خبرنگار شبکه «ان‌بی‌سی» که از وی پرسید آیا تهران حملات موشکی حماس را محکوم می‌کند یا نه، گفت: «ما مردمی را که در حال دفاع از خود هستند، محکوم نمی‌کنیم. معتقدیم که اقداماتی که غیرنظامیان در غزه را در وضعیتی بغرنج قرار داده، محدودیت‌هایی که برای دسترسی غیرنظامیان به مواد دارویی و غذایی اعمال شده، با هدف در قطحی قرار دادن غیرنظامیان در غزه صورت گرفته است.»

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...