نسخه چاپی

علت تغییر قاضی پرونده مهدی هاشمی‎

رئیس سازمان بازرسی كل كشور با توضیح در خصوص علت تغییر قاضی پرونده مهدی هاشمی گفت: نماینده كانادا در اجلاس «عامبودزمان» قول مساعد داد موضوع تحویل خاوری به ایران را پیگیری كند.

به گزارش نما، قاضی ناصر سراج در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده خاوری گفت: اخیرا در همایش «عامبودزمان» آسیایی و بین المللی که کشورهای غربی نیز عضو آن هستند با نماینده کانادا دیداری داشته و توضیحاتی را در خصوص پرونده خاوری به وی ارائه کردند.

وی افزود: بر اساس فصل چهار و پنج کنوانسیون مبارزه با فساد که کانادا نیز عضو آن است، نماینده این کشور برای بازگرداندن خاوری به ایران قول مساعد داد تا این موضوع را پیگیری کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص وضعیت مدیران بانک های صادرات و مسکن نیز گفت: وقتی خاوری تحویل ایران شود پرونده 3 مدیر بانک به طور همزمان رسیدگی می شود. در فساد 3 هزار میلیاردی بانک صادرات مبدأ بود و پایان کار در بانک ملی صورت می گرفت.

قاضی سراج درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: زمانی که من قاضی این پرونده بودم 10 ایراد به آن گرفتم که پرونده به دادسرا بازگشت به دلیل اینکه تحقیقات در مرحله محرمانه است نمی‌توانم درباره این ایرادات توضیح دهم.

وی درباره تغییر قاضی پرونده نیز خاطر نشان کرد: وقتی من رئیس سازمان بازرسی کل کشور شدم به دلیل اینکه در رابطه با این پرونده سازمان بازرسی گزارش تخلفات داده بود دیگر نمی توانستم قاضی پرونده باشم که این موضوع را اعلام کردم و با تغییر قاضی پرونده موافقت شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبرنگاری پرسید آیا به دلیل پیگیری پرونده ها بر روی قوه قضائیه فشاری وجود دارد که رئیس سازمان بازرسی در این باره اظهار داشت: قوه قضائیه همیشه تحت فشار است، اما هیچگاه این فشارها تاثیری نخواهد داشت.

وی در ارتباط با موضوع فروش اموال بابک زنجانی نیز گفت: بعد از ظهر امروز با رئیس سازمان زندانها در خصوص فروش اموال بابک زنجانی جلسه دارم اما توضیحات بیشتر در این باره را از دادستان تهران سئوال کنید.

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...