نسخه چاپی

نگرانی شكوری‌راد از رابطه اصولگرایان و روحانی

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم با بیان اینكه اختلاف‌نظرها از قدیم در اردوگاه اصلاح‌طلبی بوده و شاید این روزها مقداری هم افزایش پیدا كرده باشد، گفت: در همه جریان اصلاحات انگیزه اجماع حداكثری وجود دارد.

به گزارش نما، علی شکوری‌راد نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم طی گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد با اشاره به اینکه خاستگاه پیشین حسن روحانی در جریان اصولگرا بوده و در انتخابات مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفتند، اظهار داشت: ایشان به پشتوانه آن سابقه با جریان اصولگرا در ارتباط هستند و به پشتوانه آن رای با اصلاح‌طلبان. طبیعتا این دو پشتوانه هم برای آقای رئیس‌جمهور پشتوانه مهم و سرنوشت‌سازی است.

وی اضافه کرد: طبیعی است که آقای روحانی بخواهد به گونه‌ای حرکت کند که بخواهد هر دوی این پشتوانه‌ها را تا جای امکان حفظ کند، ما این را می‌دانیم که در انتخابات سال گذشته حامیان آقای روحانی اصلاح‌طلب بودند و اصولگرایان نامزدهای دیگری داشتند.

شکوری‌راد با بیان اینکه ما اصراری نداریم که بگوییم روحانی در زمره اصلاح‌طلبان است و اصراری هم بر این حرف نداریم و گفتن آن هم فایده‌ای ندارد بیان داشت:‌ آقای رئیس‌جمهور در جایگاه خودشان هستند که می‌توانند اثربخش باشند و ما این را هم متوجه هستیم که هر تعداد از اصولگرایان به توسط آقای رئیس‌جمهور پوشش داده شوند کمک می‌شود به بهتر شدن کار دولت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به جذب اصولگرایان توسط دولت یازدهم تصریح کرد: این از نظر ما نکته مثبتی است. ما نگران اینکه آقای رئیس‌جمهور قسمتی از جریان اصولگرا را به خودشان نزدیک کنند نیستیم و اتفاقا این را یک نکته مثبت و سازنده می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات با همین گستردگی که در نشست مشترک با رئیس‌جمهور حضور پیدا کرد، می‌تواند در جای دیگر و خارج از نهاد ریاست جمهوری دور هم جمع شود؟ گفت:‌بله. انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری نشان داد که حداکثر اجماع می‌تواند حداکثر توفیق را به دنبال داشته باشد به همین دلیل اصلاح‌طلبان به دنبال حداکثری بودن اجماع خودشان در مورد انتخابات مجلس هم هستند.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم با بیان اینکه اختلاف نظرها از قدیم بوده و شاید این روزها مقداری هم افزایش پیدا کرده باشد، یادآور شد: در همه جریان اصلاحات انگیزه اجماع حداکثری وجود دارد و خوشبختانه این ساز و کار را هم تجربه کرده‌ایم که چگونه می‌توان به چنین اجماعی رسید و می‌توانیم در آینده هم آن را تکرار کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه الان حرکت‌های پراکنده قسمتی از هواداران اصلاحات را برای انتخابات آینده نگران کرده است و چه تضمینی وجود دارد که یک اجماع عمومی در جریان اصلاحات شکل بگیرد، افزود: به هر حال اختلاف نظر میان اصلاح طلبان وجود دارد،‌اما دو چیز است ک اجماع آنها را برای سال 94 تقریبا قطعی می‌کند یکی تجربه گذشته و دیگری هم خطری که از طرف جریان مقابل احساس می‌کنند و می‌دانند که اگر کوچکترین اشتباهی صورت بگیرد جریان اصولگرا فرصت را از اصلاح‌طلبان خواهد گرفت.

شکور‌ی‌راد مدعی شد: من فکر می‌کنم که اصولگرایان آسیب‌های بسیار جدی دیدند، هم به لحاظ سیاسی، هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ اعتماد درونی آنها می‌توانست بیشتر از این باشد.به عبارتی عوامل وحدت‌بخشی که آنها می توانستند بر آن تکیه کنند پوسیده و از بین رفته است و خیلی بعید است بتوانند یکپارچه شوند. اما با اینحال برنامه ما بر این استوار است که طرف مقابل منسجم در انتخابات شرکت می‌کند و ما بر همان اساس آماده رقابت می‌شویم.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...