نسخه چاپی

رابطه گرمای هوا و سنگ كلیه

پزشكان هشدار دادند افزایش گرمای هوا خطر تشكیل سنگ كلیه را تشدید می‌كند.

به گزارش نما به نقل از صبحانه،متخصصان تاکید کردند هرچه دمای هوا بالاتر رود احتمال تشکیل توده‌های کلسیم و سنگ کلیه افزایش می‌یابد. این پزشکان معتقدند گرمای شدید هوا موجب از دست رفتن حجم زیادی از آب بدن می‌شود. این وضعیت به این مفهوم است که کلیه باید ادرار غلیظ‌تری تولید کند و بنابراین احتمال آنکه کلسیم و دیگر مواد معدنی بیشتری در کلیه رسوب کرده و سنگ کلیه تشکیل شود، افزایش می‌یابد.

متخصصان بیمارستان اطفال فیلادلفیا به بررسی اطلاعات پزشکی حدود 60 هزار فرد بزرگسال و کودک مبتلا به کلیه در سال‌های 2005 تا 2011 میلادی در آتلانتا، شیکاگو، دالاس، لس‌آنجلس و فیلادلفیا پرداختند.

دکتر «گرک تاسیان»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: مشاهده کردیم با افزایش دمای هوای روزانه احتمال آنکه فرد در مدت 20 روز پس از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید به سنگ کلیه مبتلا شود، بیشتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، دکتر تاسیان همچنین افزود: نرخ ابتلا به سنگ کلیه طی 30 سال گذشته رو به افزایش بوده و می‌توان پیش‌بینی کرد که با توجه به افزایش میانگین روزانه دمای هوا در نقاط مختلف جهان، این روند هم در تعداد بیشتری از افراد و هم در محدوده‌های جغرافیایی وسیع‌تر گسترش پیدا کند.

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...