نسخه چاپی

كند شدن روند واردات خودرو به كشور!

یك واردكننده خودرو از كند شدن فعالیت‌های اجرایی مربوط به واردات خودرو به كشور خبر داد.

به گزارش نما، فربد زاوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل اجباری شدن ارائه برگه اسقاط خودرو برای واردات، فعالیت‌های اجرایی مربوط به واردات کند شده است.

وی با بیان این‌که طبق قانون واردکنندگان باید به ازای واردات هر دستگاه خودرو تعدادی از خودروهای فرسوده را اسقاط کنند، خاطرنشان کرد: در گذشته واردکنندگان به جای ارائه برگه اسقاط، هزینه مربوطه را به حساب ستاد تبصره 13 واریز می‌کردند.

این واردکننده خودرو ادامه داد: ‌با این حال در یک ماه اخیر رویه گذشته اصلاح شده و واردکنندگان به جای ارائه هزینه نقدی مربوطه باید برگه اسقاط خودرو را ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به این موضوع به یک باره تقاضای زیادی برای خرید برگه اسقاط خودرو ایجاد شده است در حالی‌که تعداد خودروهای اسقاطی در کشور به این تعداد نیست.

زاوه اظهار کرد: به عنوان مثال یک واردکننده خودرو برای واردات 300 دستگاه خودرو ثبت نام کرده اما تاکنون تنها موفق به خرید 20 برگه اسقاط خودرو شده است.

وی با بیان این‌که در این شرایط واردکنندگان مجبور به انتظار برای تهیه برگه اسقاط خودرو به تعداد لازم هستند، تصریح کرد: این موضوع فعالیت‌های اجرایی مربوط به واردات خودرو را کند کرده است.

این واردکننده خودرو خاطرنشان کرد: راه‌حل این مشکل این است که یا با اصلاح قانون واردکنندگان موظف به اسقاط تعداد خودروهای کمتری به ازای واردات شوند یا آن‌که مانند گذشته به جای دریافت برگه اسقاط خودرو، هزینه نقدی آن‌ را از واردکنندگان دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، واردکنندگان باید به ازای واردات خودرو با مصرف سوخت کمتر از شش لیتر یک برگه اسقاط، خودرو با مصرف سوخت بین 6 تا 10 لیتر چهار برگه اسقاط و واردات خودرو با مصرف سوخت بیشتر از 10 لیتر، شش برگه اسقاط ارائه کنند.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...