نسخه چاپی

درخواست وزیر ارشاد از روحانی

در بیست و دومین همایش تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تعدادی از خادمان قرآنی تجلیل شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در رشته آموزش و تدریس قرآن کریم، هوشنگ بادپا، در رشته علوم و پژوهش‌های قرآنی، محمدعلی لسانی فشارکی، در رشته قرائت، قاسم رضیعی، در رشته مدیریت امور قرآنی، نصرالله چمران، در رشته آموزش قرآن کریم، عبدالرضا عبدالله زاده، در رشته حفظ قرآن، رضا عابدین زاده، در رشته کتابت قرآن کریم، رضا ولیزاده، در رشته مرمت نسخه‌های خطی، احمد طالبان، در رشته چاپ و نشر قرآن، سید علی اکبر شریفی، در رشته نشر کتب قرآنی، سید مهدی مولانا و در رشته فیلم و سینما، منوچهر محمدی تجلیل شدند.

همچنین در بخش پژوهش‌های قرآنی و ترجمه حجت‌الاسلام حسین انصاریان و نیز از ولی‌الله پوراحمدی به عنوان قاری و جانباز تجلیل شد.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تکریم از کسانی که عمر خود را وقف قرآن کرده‌اند وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: اهتمام دولت تدبیر و امید بر این است که قرآن به عنوان بستر فعالیت‌های فرهنگی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جنتی با بیان اینکه در ایران همواره قرآن عزیز بوده و در تاج کرامت قرار گرفته است، گفت: اغراق نیست اگر بگوئیم در هیچ جای دنیای اسلام همچون ایران اسلامی به مصحف شریف اهتمام نداشتهاند، دل بستگان به کلام خدا، قرآن پژوهان، ناشران، مربیان و همه فعالان قرآنی برای نشر و طبع آن همت بلند داشته‌اند تا ایران را در میان ملل اسلامی سرافراز کنند.

وی افزود: چه بسا خانواده‌هایی که نسل اندر نسل به خوشنویسی و تفسیر قرآن کریم اشتغال داشته و آثاری پرمحتوا ساخته‌اند، بسیاری از گنجینه‌ها حاصل چنین ارادتی است، شعر شاعران نامدار ایرانی همه سرشار از مفاهیم و تلمیحات قرآن است و سر خیر آنها حافظ شیرازی است که قرآن را در ۱۴ روایت مختلف از حفظ بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تمسک به قرآن کریم است که به ما اعتبار داده است و ملت و دولت ایران را سربلند داشته است. تردید نیست امروز دوای تمام دردهای مسلمین تمسک به قرآن کریم است.

جنتی در ادامه با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاعه فعالیت‌ها و توسعه فرهنگ قرآنی در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار گرفته است، اظهار کرد: توفیق‌هایی که در این عرصه به دست آمده است همه بر اساس رهنمون‌های مقام معظم رهبری بوده است.

وی یادآور شد: تکریم از کسانی که عمر خود را وقف قرآن کرده‌اند نه تنها وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است بلکه اهتمام دولت تدبیر و امید بر این است که قرآن به عنوان بستر فعالیت‌های فرهنگی کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در همایش تجلیل از خادمان قرآن خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس و از تاریخ سوم تیرماه آغاز به کار کرده است، در این نمایشگاه علاوه بر آثار فاخر قرآنی مجموعه‌های ارزشمندی ارائه شده است، در بخش مکتوب شاهد حضور ۲۵۲ ناشر بوده‌ایم و در بخش نرم افزارها و فضای مجازی نیز ۵۵ مؤسسه در نمایشگاه حضور یافته‌اند.

جنتی تصریح کرد: در بخش میراث مکتوب نیز شاهد حضور تاریخچه مکتوب قرآن کریم و سیر چاپ قرآن که از گنجینه‌های ارزشمند در این زمینه هستند، بوده‌ایم. در این دوره از نمایشگاه همچنین بیش از ۱۰۰ نشست علمی و تخصصی با حضور اساتید برجسته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم برای تجلیل از خادمان قرآن است، گفت: هیئت داوران پس از بحث و بررسی‌های فراوان افراد برگزیده را معرفی کردند.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در ادامه با طرح این درخواست از رئیس‌جمهور که اهتمام ویژه‌ای به بودجه‌های قرآنی داشته باشند، افزود: در این دوره از نمایشگاه قرآن نهادها و دستگاه‌های مختلفی همکاری داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میراث فرهنگی و بسیاری نهادهای دیگر اشاره کرد.

جنتی در پایان از همیاری‌های خوب شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: از همه خادمان قرآن کریم که به این آستان بلند خدمتگزاری کرده‌اند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...