نسخه چاپی

قیمت‌های جدید خودرو غیر واقعی است

عضو ناظر شورای رقابت نسبت به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی رئیس شورای رقابت انتقاد كرد و گفت: قیمت های جدید خودرو را قبول نداریم و با هرگونه افزایش مخالفیم.

به گزارش نما، محمد علی مدد- عضو ناظر شورای رقابت- از قیمت های جدید خودرو به شدت انتقاد کرد و با بیان اینکه جلسات متعدد کارشناسی برای قیمت گذاری خودرو با شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی برگزار شد، گفت: بنده به عنوان ناظر قوه مقننه در شورای رقابت مصاحبه رئیس شورا را در خصوص قیمت های جدید خودرو و افزایش 5.5 درصدی قیمت قبول ندارم؛ زیرا قرار بر این نبود و ایشان از خودشان قیمت‌ها را اعلام کردند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت های اعلامی خودرو غیر واقعی است، ادامه داد: رئیس شورای رقابت بدون مشورت با اعضا، مصاحبه کرده و قیمت های جدید خودرو را اعلام کرده است در حالی که قرار بر این نبود و وی قبل از اتمام جلسه قیمت ها را اعلام کرد.

وی توضیح داد: قرار بود ابتدا قیمت های جدید خودرو در جلسه ای بررسی شده و آنالیز شود و بعد از آن اعلام شود، در حالی که مشخص نیست رئیس شورا تحت تاثیر چه جریانی قیمت ها را اعلام کرد.

این عضو شورای رقابت در پاسخ به این سوال که قیمت خودرو بر چه مبنایی قرار بود اعلام شود؟ خاطرنشان کرد:قرار بود مکانیزم قیمت گذاری سال گذشته، مبنای کارشناسی قرار گیرد ولی رئیس شورا بدون توجه به این موضوع قیمت ها را اعلام کرد که مورد اعتراض مجلس، کمیسیون‌های اقتصادی و دولتمردان قرار گرفت.

علی مدد تاکید کرد: بنابراین بنده به عنوان عضو ناظر شورای رقابت قیمت های اعلام شده را قبول ندارم و این قیمت ها باید مجددا مورد بررسی قرار گیرد و برای قیمت گذاری ابتدا باید مردم در نظر گرفته شوند این در حالی است که عده‌ای از دولتمردان در انحصار دخالت داشته و اعلام نفوذ می کنند و رئیس شورای رقابت نیز تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شورای رقابت باید مسائل و منافع مردم را در نظر بگیرد نه اینکه ابزار آلت دست عده‌ای شود، ولی متاسفانه با اعلام قیمت های جدید آبروی ما را در کشور برده‌اند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که قیمت های خودرو مجددا در شورای رقابت بررسی می شود؟ گفت: بله قطعا قیمت خودرو مجددا در شورای رقابت بررسی می‌شود اما قبل از آن باید رئیس شورا به اعضای شورا پاسخ دهد که چرا مصاحبه کرده و قیمت‌ها را علام کرده است.

وی تاکید کرد:با هرگونه افزایش قیمت مخالف بوده و قیمت ها را مجددا بررسی می کنیم.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...