نسخه چاپی

در صورت تحمیل "شفیق" انقلاب بپا می‌شود

منابع خبری از مصر گزارش داده اند كه شمارش آرا همچنان ادامه دارد و نامزد اخوان المسلمون در صدر قرار گرفته، هرچند نامزد مورد حمایت غرب در جایگاه دوم قرار دارد.

شبکه پرس تی وی در گزارشی از آغاز شمارش آرا در مصر به گفت‌وگو با مردم پرداخت، یکی از شهروندان در این باره گفت: نتیجه انتخابات به سود احمد شفیق نیست و اگر شورای نظامی حاکم بخواهد تلاش کند تا شفیق را تحمیل کند، انقلاب 25 فوریه دوباره آغاز می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که اگر شفیق رئیس جمهور شود، میدان التحریر دوباره مملو از جمعیت خواهد شد.

یک شهروند دیگر مصری نیز درباره ریاست جمهوری مصر اظهار داشت: هر رئیس جمهوری در مصر به قدرت برسد با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود که راه حل آن حاکمیت قانون در کشور است.

خبرنگار این شبکه در گزارش خود از قاهره اعلام کرد که نتایج اولیه از پیشتازی محمد مرسی نامزد اخوان المسلمون حکایت دارد و احمد شفیق نامزد مورد حمایت غرب در جایگاه دوم قرار دارد.

قرار است نتایج رسمی انتخابات در مصر روز سه شنبه اعلام شود.

احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک بود و نامزد مورد حمایت آمریکا و عربستان است و براساس تمام نظر سنجی‌ها در روزهای اخیر در مصر شانس بسیاری کمی برای پیروزی در انتخابات داشت، شفیق در رای گیری از مصری‌های خارج از کشور رتبه سیزدهم را به دست آورد.

منابع خبری گزارش داده‌اند که دولت ریاض میلیاردها دلار برای خرید آرا توسط احمد شفیق سرمایه گذاری کرده است.

پیش از این نیز جماعت اخوان المسلمون به شورای نظامی درباره بروز هرگونه تقلب در انتخابات هشدار داده و تهدید کرده بود که در صورتی که این امر اتفاق بیافتد شورای نظامی خود را با انقلاب مردم مصر مواجه خواهد دید.

در پی این تهدیدات بود که شورای عالی نظامی اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ نامزدی حمایت نمی کند و قول داد که قدرت را پس از انتخاب رئیس جمهور جدید به غیرنظامیان واگذار می‌کند.

۱۳۹۱/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...