نسخه چاپی

پیش‌بینی فردوسی‌پور از فینال جا‌م‌جهانی

محال است امشب شاهد یك بازی یك‌طرفه باشیم. نبرد دو تیم بسیار نزدیك و پایاپای خواهد بود. چه طرفدار آلمان باشیم چه از این تیم بدمان بیاید باید پذیرفت كه این تیم شایسته‌ترین تیم برای كسب عنوان قهرمانی است.

عادل فردوسی‌پور، طی یادداشتی در روزنامه شرق، به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ پرداخته. وی معتقد است این فینال پایاپای خواهد بود.

متن یادداشت به شرح زیر است:

فینال‌ها هم معمولا بازی‌های جذابی از آب در نمی‌آیند. با توجه به سیستم دفاعی آرژانتین به‌نظرم بازی امشب دیدار خیلی خوبی نخواهد شد، البته احتمالا خیلی هم بد نمی‌شود. آنهایی که تصور می‌کنند با توجه به برد ۷بر یک آلمان مقابل برزیل و پیروزی ۴ بر صفر این تیم برابر آرژانتین در جام‌جهانی گذشته امشب یک برد راحت در انتظار ژرمن‌ها خواهد بود، سخت در اشتباهند.

محال است امشب شاهد یک بازی یک‌طرفه باشیم. نبرد دو تیم بسیار نزدیک و پایاپای خواهد بود. چه طرفدار آلمان باشیم چه از این تیم بدمان بیاید باید پذیرفت که این تیم شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی است.

در مجموع نمایش آلمان‌ها در طول جام بهتر از سایر مدعیان بوده و باید گفت حق‌شان است که قهرمان شوند. با این حال بارها دیده شده که یک تیم پس از کسب یک برد پرگل در بازی بعدی‌اش به مشکل برمی‌خورد. معمولا تیم‌ها در باد برد خیره‌کننده بازی قبل می‌خوابند و همین موضوع برایشان مشکل‌ساز می‌شود، این خطری است که امشب آلمان را تهدید می‌کند.

در آنسوی میدان، آرژانتین هم تا اینجای کار بدکار نکرده و امشب بهترین فرصت در اختیار مسی است که بالاخره با قهرمانی در جام‌جهانی از زیر سایه مارادونا خارج شود. منتقدان مسی در این سال‌ها ناکامی‌های این ستاره در جام‌های جهانی را به رخش می‌کشیدند و تاکید داشتند اگر مسی می‌خواهد بهترین بازیکن تاریخ شود باید جام‌جهانی را هم فتح کند.

به غیر از مسی، توماس مولر، مانوئل نویر و تونی کروس ستاره‌‌های این جام‌جهانی بودند و با توجه به اتفاقات فینال می‌توان بهترین بازیکن جام را از بین این چهاربازیکن انتخاب کرد. به هر حال خیلی از کارشناسان شیوه بازی آرژانتین و تیم‌هایی که مثل آرژانتین دفاعی بازی می‌کنند و دنبال نتیجه‌اند را نمی‌پسندند. زنگ خطر برای فوتبال جهان از سال ۲۰۰۴ به صدا در آمد؛ زمانی‌که یونان با یک فوتبال دفاعی قهرمان اروپا شد.

هم‌اکنون خیلی از تیم‌ها و مریبان با اتخاذ چنین شیوه‌ای فقط به کسب نتیجه فکر می‌کنند و روح فوتبال را فدا می‌کنند. آرژانتین هم تقریبا دست به چنین کاری زد. شاید تماشای فینال امشب سخت‌ترین کار برای برزیلی‌ها باشد. یک طرف آلمانی قرار دارد که آنها را تحقیر کرده و در طرف دیگر آرژانتینی که دشمن دیرینه‌شان محسوب می‌شود. اینکه برزیلی‌ها طرفدار کدام تیم خواهند بود پیچیده است، با این حال تصور من این است که ترجیح‌شان قهرمانی آلمان است. پیش‌بینی‌ام از بازی امشب این است که بازی به پنالتی کشیده خواهد شد و در نهایت تیمی که در ضربات پنالتی خوش‌شانس‌تر باشد برنده می‌شود.
منبع: روزنامه شرق

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...