نسخه چاپی

كارگران وادار به دریافت سبدكالا شده‌اند

عضو شورای مركزی حزب اسلامی كار با انتقاد از عدم اختصاص سبد كالا به كارگران توسط دولت گفت: دولت كارگران را به جایی رسانده كه برای سبد كالا با ارزش بسیار كم در حال چانه زنی هستند.

به گزارش نما، «حمید نجف» در این باره به ایلنا گفت: ارزش مادی سبد کالا بسیار پایین تر از آن است که کارگران برای دریافت آن تلاش کنند اما تورم و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها معیشت کارگران را به جایی رسانده که مجبور به چانه زنی با دولت بر سر سبد کالا شده اند.

وی ادامه داد: دولت در ابتدای فعالیت خود وعده توزیع دو نوبت سبد کالا را داد که نوبت اول به نحوی دور از شان جامعه کارگری انجام شد. وعده نوبت دوم اما هنوز اجرایی نشده و اظهارنظرها حاکی از چشم پوشی دولت از کارگران در توزیع سبدهای کالاست.

نجف افزود: تصمیم اخیر هیات دولت برای اختصاص سبد کالا به کارگران بعد از پوشش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی به نوعی تحقیر جامعه کارگری است چرا که با وجود احترام به قشر تحت پوشش کمیته امداد دولت باید در نظر بگیرد که کارگران نیاز به نگاه ترحم آمیز دولت ندارند بلکه به دنبال دریافت حقوق خود هستند.

وی همچنین درخصوص گران شدن محصولات لبنی بعد از شروع ماه رمضان گفت: گران شدن ارزاق اصلی عمدتا با گرانی حامل های انرژی بعد از اجرای هدفمندی توجیه می شود. این درحالی است که گران شدن حامل های انرژی علاوه بر اجرای قانون هدفمندی علتهای دیگری نیز دارد.

نجف در تشریح علت گرانی حامل های انرژی گفت: با وجود روی کار آمدن دولت جدید هنوز مدیران در بخش های بدنه سازمان ها انتصاب های دولت گذشته هستند و فساد سیستماتیک هنوز در سازمان ها جاری است.

وی افزود: فساد اقتصادی منجر به گران تمام شدن هزینه تولید و حامل های انرژی شده و مردم در واقع هزینه فساد اقتصادی را می پردازند.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...