نسخه چاپی

در سالروز شهادت امام هادي(ع)؛

عزاداران در امامزاده صالح درغم توهین به امام دهم گریستند

مردم و هیئت های مذهبی در حرم امامزاده صالح تجریش در سالروز شهادت امام علی النقی(ع) عزاداری كردند و در غم اهانت به این امام همام گریستند.


به گزارش مهر، هیئت عزاداری حسن جان(ع) محله دیباجی در سالروز شهادت امام هادی (ع) با تجمع در مسجد اعظم تجریش به طرف امامزاده صالح سرپل تجریش دسته‏های سینه زنی راه انداختند و مراسم سالروز شهادت این امام همام را در حیاط و حسینیه همت این امامزاده برگزارکردند.

عزاداران با لباسهای گل زده و سینه زنی، نوحه‎هایی در محکومیت توهین به امام دهم در دو دسته می‎خواندند. هیئت های مذهبی با ورود به حیاط حرم امامزاده صالح، به عزاداری در سوگ امام علی النقی(ع)، پرداختند؛ شعارهایی در محکومیت اهانت به این امام همام سردادند و سپس وارد حسینیه همت در ضلع شمال شرقی امامزاده شدند.

یکی از مداحان گفت: بی حرمتی یک نفر به ساحت امام هادی(ع) چیزی نیست که درباره‏اش حرف بزنیم آن شخص آن قدر کوچک است که نباید راجع به او حرفی زد، اما ما شرمنده هستیم از اینکه باید یک چیزی بشود تا ما حرکتی بکنیم و قدر امامانمان را بدانیم و هیئتهای عزاداری برایشان برپا کنیم.

هیئت‎های عزادرای ضمن حمل پارچه نوشته های در محکومیت توهین به امام دهم شیعیان با سردادن شعارهایی تنفر و خشم خود را ازاهانت به امام معصوم خود ابراز داشتند. در پارچه‎ سیاه مشکی بزرگی که توسط عزادارن حمل می‎شد این جمله نوشته شده بود: اسلام علیک یا اهل النبوة روحی لک الفدا یا مهدی (عج).
یادآور می شود که جمعیت عزاداران زیاد بوده ومردم در حرم امامزاده صالح جمع شده و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد. همچنین در حرم احادیثی از امام هادی (ع) نصب شده که در رد توهین و مسخره کردن است. از جمله این حدیث: "مسخره کردن و شوخی های - بی مورد- از بی خردی است و کار انسان های نادان است". و حدیثی دیگر از امام هادی که درپارچه نوشته هایی نقش بسته بود : نادان اسیر زبان خویش است.

۱۳۹۱/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...