نسخه چاپی

آیت الله احدی: چهار عامل باعث موفقیت جوانان می شود

قطعا خداوند هیچ وقت خلف وعده نمی كند، خدا خلف وعید می كند اما خلف وعده خیر، خداوند فرمود: اگر گناه نكنید خودم جام طهور را در دهانتان می گذارم...

مراسم جشن با شکوه شب میلاد سبط النبی حضرت امام حسن مجتبی(ع) در هیئت رزمندگان غرب تهران برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم آیت الله احدی سخنرانی کرد و در ادامه حاج سعید حدادیان ، حاج محمود کریمی، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی محمد حسین حدادیان به مولودی خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان آیت الله احدی را بخوانید؛

*فردی از شیعیان خدمتی به امام حسن مجتبی کرد، حضرت به ایشان فرمود: دوست داری من به تو چهارصد دینار بدهم یا اینکه علم و نکته ای به تو یاد بدهم که وقتی برگشتی به شهرت و با آن ناصبی مناظره کردی بر او پیروز شوی؟ فرد گفت: یقینا نکته بگویید یا ابن رسول الله، حضرت نکته ای به او گفت فرد برگشت به شهرش و در مناظره ناصبی را شکست داد، ناصبی گفت: تو در مدینه نزد امام مجتبی رفتی؟ فرد شیعه گفت: آری، ناصبی گفت معلوم است این دفعه هنر مناظره ات فوق العاده است.

*امام حسن مجتبی فرمود: چهار عامل جوان را موفق می کند، یکی از این چهار تا را برداری نقص ایجاد می شود، اول آگاهی، دوم هدف، شناخت بدون هدف اثری ندارد، سوم قدرت، چهارم مسولیت. اگر کسی آگاهی و هدف و قدرت را داشته باشد اما مسولیت را اعمال نکند نمی تواند به موفقیت کامل برسد.

*در سوره ی مبارکه قصص می فرماید: قطعا خداوند هیچ وقت خلف وعده نمی کند، خدا خلف وعید می کند اما خلف وعده خیر، خداوند فرمود: اگر گناه نکنید خودم جام طهور را در دهانتان می گذارم، اگر کسی بالای قله باشد و بخواهد به کسی که پایین قلعه است بگویید بیا بالا در عربی می گویند: تعال، اما اگر هر دو پایین قله باشند و بخواهد بگوید برو بالا می گویند اتلع، خداوند تبارک تعالی به ما نگفت: اتلع، به ما گفت تعال، یعنی نترسید من در افق مبین هستم، کلمه الله هی العلیا.

*امام حسن مجتبی فرمود: هیچ چیزی بهتر از شناخت پر برکت نیست، پرسیدند: شناخت پر برکت چیست؟ فرمودند شناخت آن است که در خانواده ما قرار بگیرید، پرسیدند: چطور در خانواده شما قرار بگیریم؟ فرمودند: فرزندان معنوی ما شوید، وقتی صحبت از معصیت و گناه شد، گناه نکنید اینطور فرزندان معنوی ما می شوید

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...