نسخه چاپی

مصرف بنزین كاهش یافت

مصرف بنزین كل كشور از آغاز ماه مبارك رمضان بیش از ۱۴ درصد كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در بین روزهای چهاردم تا بیستم تیرماه میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور ۶۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر ثبت شد که نسبت به هفت روز پیش از آن، پنج درصد کاهش داشته است. این کاهش در حالی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان، مصرف بنزین روندی کاهشی داشته به طوری که مصرف این فرآورده نسبت به پیش از آغاز این ماه قمری، بیش از ۱۴ درصد کاهش نشان‌می‌دهد.

در این مدت بیشتر مصرف مربوط به پنجشنبه (نوزدهم تیرماه) با ۶۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف مربوط به جمعه (نوزدهم تیرماه) با ۵۵ و ۳۰۰ میلیون لیتر بود.

همچنین در هفته سوم تیرماه، از مجموع ۴۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده، ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر بود که نسبت به هفته دوم تیرماه حدود ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مصرف بنزین در پایتخت نیز در هفته گذشته، ۹۲ میلیون لیتر بود که نشان‌دهنده متوسط مصرف روزانه ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر است.

در هفت روز مورد نظر، در مجموع ۷۵۹ میلیون ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل (نفت‌گاز) مصرف شد که با متوسط مصرف روزانه ۱۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر از کاهش حدود ۱.۵ درصدی این فرآورده نسبت به هفته هفت روز پیش از آن حکایت می‌کند.

بیشترین مصرف گازوئیل مصرف شده در روزهای مورد نظر مربوط به شنبه (چهاردهم تیرماه) با ۱۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف مربوط به جمعه (بیستم تیرماه) ۷۸ میلیون لیتر بود.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...