نسخه چاپی

هزینه هم‌كدسازی مخابرات از جیب مردم

براساس مصوبه سال گذشته رگولاتوری از ابتدای امسال هزینه‌های هم‌كدی با دریافت آبونمان ثابت و متغیر بر مبنای میزان مكالمات و از جیب مشتركان پرداخت می‌شود.

به گزارش نما به نقل از همشهری، با گذشت چند هفته از درخواست وزير ارتباطات براي بازنگري در تعرفه‌هاي مكالمات تلفني به‌ويژه نرخ مكالمات همراه اول نه‌تنها خبري از بازگشت اين تعرفه‌ها نيست بلكه هزينه اجراي تكليف طرح هم‌كدي تا پايان شهريور‌ماه و يكسان‌سازي‌ مكالمات تلفني از طريق آبونمان از مشتركان دريافت مي‌شود.

افزايش آبونمان ثابت و متغير در حالي به‌عنوان راهي براي جبران هزينه‌هاي اجرايي طرح هم‌كدي مدنظر قرار گرفته كه قبلا وزارت ارتباطات دريافت هزينه آبونمان 900توماني با رشد 1300درصدي در دولت دهم را ملغي اعلام كرده بود. اما اكنون گراني نرخ آبونمان ثابت و متغير تا 1800درصد در برخي كلانشهرها مانند تهران اعمال مي‌شود.

براساس مصوبه رگولاتوري از ابتداي امسال علاوه بر افزايش تعرفه‌هاي تلفن ثابت و همراه، هزينه‌هاي برخي تكاليف معوق دولت مانند اجراي طرح هم‌كدسازي استاني براي تمامي استان‌هاي باقيمانده تا پايان شهريور‌ماه امسال از طريق افزايش نرخ آبونمان تأمين مي‌شود.

اجراي طرح هم‌كدي استاني علاوه بر كاهش درآمد شركت مخابرات در حالي هزينه 120ميليارد توماني را به اين اپراتور تحميل مي‌كرد كه وزارت ارتباطات اين اپراتور را ملزم به اجراي اين تكليف معوقه دولت دهم در همه استان‌ها تا 2‌ماه آينده كرده است. با اين شرايط كميسيون تنظيم مقررات، راه تأمين هزينه اجراي اين طرح و جلوگيري از زيان شركت مخابرات را افزايش ميزان آبونمان از ابتداي امسال به‌ويژه در كلانشهرها اعلام كرد. بر اين اساس اعمال آبونمان تعيين‌شده صرفا پس از اجراي طرح يكسان‌سازي كد در سطح هر استان و از آغاز نخستين دوره صورتحساب پس از اجراي طرح مذكور اجرايي شد.

وزير ارتباطات: افزايش نرخ مكالمات همراه اول كج سليقگي است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با انتقاد مجدد از تعرفه‌هاي جديد همراه اول، اعمال تعرفه 570ريالي براي هر دقيقه مكالمه توسط همراه اول در فضاي رقابتي را نوعي كج‌سليقگي قلمداد و اعلام كرده است، مبناي كار ما اين بوده كه براي هر دقيقه مكالمه 499ريال به‌عنوان تعرفه‌ پايه درنظر گرفته شود و اين رقم تا 20درصد هم قابل افزايش باشد. به گفته محمود واعظي تاكنون ايرانسل همان تعرفه 499ريالي را حفظ كرده و مسئولان اپراتور سوم (رايتل) هم خبر دادند كه بعد از صحبت‌هاي ما قرار بر آن شده كه تعرفه‌هاي خود را در حوزه ديتا و صوت پايين بياورند.

به گزارش همشهری، در شرايطي كه تعرفه پايه 499ريال بوده و رقباي همراه اول اين تعرفه را اعمال مي‌كنند، اينكه اپراتور اول يكباره تعرفه خود را روي 570ريال ببرد باعث مي‌شود كه مشتري‌هايش را از دست بدهد وگرنه آنچه همراه اول انجام داده خلاف مقررات نيست. واعظي از اجراي طرحي ظرف چند‌ماه آينده خبر داده كه براساس آن مشتركان بتوانند با حفظ شماره خود اپراتور ارائه‌دهنده خدماتشان را عوض كنند كه با اجراي اين طرح طي 7تا 8ماه آينده رقابت جدي بين اپراتورها ايجاد مي‌شود و مردم مي‌توانند اپراتور مورد نظر خود را براساس كيفيت و قيمت انتخاب كنند.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...