نسخه چاپی

جلسه پارلمان عراق شروع نشده تمام شد

جلسه پارلمان عراق برای انتخابات هیئت رئیسه به روز سه‌شنبه موكول شد.

به گزارش نما، شبکه العراقیه اعلام کرد که جلسه پارلمان عراق برای انتخابات هیئت رئیسه به روز سه‌شنبه موکول شد. این جلسه که دقایقی پیش آغاز شده بود به روز سه‌شنبه (24 تیرماه) موکول شد.

در جلسه قبلی توافقی بر روی هیئت رئیس مجلس به عمل نیامد و این سبب تعویق یک هفته ای آن شد اما مهدی الحافظ رئیس سِنی مجلس به علت نبود توافق جلسه بعدی را تا اویل مرداد ماه به تعویق انداخت که با اعتراض برخی گروه های سیاسی از جمله ائتلاف دولت قانون مهلت جدید 13 جولای اعلام شد.

نمایندگان سنی شب گذشته در منزل اسامه النجیفی رئیس سابق پارلمان عراق بر روی سلیم الجبوری برای ریاست مجلس توافق کرده بودند.کُردها نیز نمایندگان خود را برای ریاست جمهوری و معاون ریاست مجلس مشخص کرده‌اند.

ائتلاف دولت قانون که با کسب 95 کرسی بیشترین کرسی را در انتخابات پارلمانی اخیر کسب کرده، نوری المالکی را تنها نامزد این ائتلاف برای تصدی پست نخست وزیری می داند.

این در حالی است که برخی جریان‌های سیاسی عراق بر سر انتخاب مجدد وی برای پست نخست وزیری سنگ اندازی می‌کنند. نوری المالکی نخست وزیر عراق تاکید کرد که به خاطر احترام به رای مردم هرگز از پست نخست وزیری چشم پوشی نمی‌کند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...