نسخه چاپی

نمایشگاه قرآن تا پایان رمضان دایر است

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ضمن اعلام آمادگی شهرداری تهران برای ادامه نمایشگاه تا پایان ماه رمضان گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن باید به جشنواره جشنواره‌ها تبدیل شود.

حجت الاسلام «میثم امرودی» قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌ها قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در سطح شهر تهران، اظهار داشت: ما در مناطق مختلف شهر تهران نمایشگاه‌هایی برگزار کردیم تا از این طریق برای افرادی که در دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با مشکل مواجه هستند محیطی قرآنی فراهم کرده باشیم.

نصب بنرهایی با مضامین قرآنی در اتوبان‌های شهر

وی با بیان اینکه شهرداری تهران، امسال به صورت ویژه به مباحث قرآنی پرداخته است، ادامه داد: در تمامی اتوبان‌ها و خیابان‌ها بنر و تابلوهایی با مضامین قرآنی نصب شده است تا متناسب با ماه مبارک رمضان فضای حاکم بر شهر نیز قرآنی شود.

حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به همکاری شهرداری تهران در برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خاطر نشان کرد: در نشستی که با آقای حشمتی داشتیم به دنبال مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بودیم که به این نتیجه رسیدیم باغ موزه دفاع مقدس به دلیل برخی ویژگی‌ها فضای خوبی برای برپایی نمایشگاه قرآن است.

شهرداری در عرصه‌های فرهنگی به ویژه قرآنی پیش‌قدم است

وی درباره دلایل همکاری شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن تصریح کرد: در دیداری که مسئولان شهرداری با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان در حوزه مدیریت جهادی به شهرداری اشاره و از سوی دیگر رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌‌گذاری کردند بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم در تمامی عرصه‌های فرهنگی پیش‌قدم شویم که در این راستا برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در اولویت بود.

وی با بیان ویژگی‌های باغ موزه دفاع مقدس، ادامه داد: وجود مسجد جامع خرمشهر، تالارهای بین‌المللی، گالری سرپوشیده و از همه مهم‌تر حضور شهدای هشت سال دفاع مقدس، این مکان را برای برگزاری نمایشگاه قرآن مناسب‌ کرده البته درست است که باغ موزه دفاع مقدس برای برگزاری نمایشگاه ساخته نشده است اما با این وجود با همکاری نهادهای مختلف این مکان را برای سهولت بازدید مهیا ساختیم.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه قرار گرفتن در کنار این فضای مفرح و شهدای گرانقدر باعث ایجاد شکوه در نمایشگاه قرآن شده است، افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال شادابی خاصی دارد و هر چه به روزهای پایانی نزدیک‌تر می‌شویم حضور مردم بیشتر می‌شود بر همین اساس ما آمادگی خود را برای تمدید این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام کردیم.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن به جشنواره جشنواره‌ها تبدیل شود

وی با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تمامی نهادها و سازمان‌های شهرداری هماهنگ شدند، گفت: تپه‌های عباس‌آباد تنها باغ موزه دفاع مقدس نیست بلکه باغ کتاب، باغ هنر و تهرانسرای قرآن نیز از اراضی عباس آباد هستند که برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگ شدند تا نمایشگاهی در خور جامعه برگزار شود که البته کاستی‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در سال آینده این ضعف‌ها برطرف شوند.

حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باید به جشنواره جشنواره‌ها تبدیل شود، ادامه داد: باید طوری برنامه‌‎ریزی کرد که اختتامیه تمامی مسابقات و برنامه‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار شود تا از این طریق فضای قرآنی را در تمامی مناطق فراگستر کنیم.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...