نسخه چاپی

نیاز مبرم بیمارستان‌های غزه به دارو

به گزارش نما به نقل از پرس تی‌وی، در بحبوحه ادامه تهاجم نظامی ارتش اسرائیل و نیاز مبرم بیمارستان‌ها به تجهیزات پزشکی بحران انسانی در نوار غزه در حال وقوع است.

ذخیره تجهیزات پزشکی درغزه تقریبا خالی شده و بزرگترین مجموعه پزشکی و بیمارستان مرکزی شهر، بیمارستان الشفاء، از نظر تجهیزات پزشکی در مضیقه است و پاسخگوی شمار زیادی از فلسطینی‌ها که در حملات هوایی اسرائیل زخمی شد‌ه‌اند نیست.

بسیاری از مرگ و میرها به دلیل نبود تجهیزات پزشکی لازم و دستگاه‌های حفظ حیات روی می دهند.

مقام‌های فلسطینی هشدار می‌دهند در صورتی که تدابیر لازم برای جلوگیری از این روند روی ندهد، بحران بهداشتی در نوارغزه قریب الوقوع خواهد بود.

بسمان العشی مدیر بیمارستان «الوفاء» گفت: «ما تمامی امکانات پزشکی خود را استفاده کرده‌ایم و قصد خرید تجهیزات بیشتر از بیرون را داشتیم. زمانی که جنگ شروع شد ما استفاده از تجهیزات ذخیره را آغاز کردیم. اکنون نیز سرگرم استفاده از تجهیزات ذخیره هستیم. اگر جنگ بیشتر از یک یا دو هفته به طول بیانجامد، تجهیزات ما برای مداوای بیماران به پایان خواهد رسید.»

سال‌ها محاصره غزه و همچنین تهاجم نظامی مکرر از سوی رژیم تل آویو به سیستم مراقبت بهداشتی غزه به شدت لطمه زده است.

از روز سه شنبه تاکنون در مجموع ۱۶۳ فلسطینی که بیشتر زن و کودک هستند، در حملات هوایی اسرائیل به نوار محاصره شده غزه جان خود را از دست داده‌اند. حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

رژیم تل آویو حدود ۳۳ هزار نیروی ذخیره خود را به منظور آمادگی برای تهاجم زمینی احتمالی فرا خوانده است.

مردم در ایران، امریکا، اردن، تونس، ترکیه، فرانسه، اندونزی و انگلیس با برپایی تظاهرات توقف حملات رژیم اسرائیل را خواستار شده‌اند.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...