نسخه چاپی

اصلاح طلبان پای مراجع تقلید را هم به پرونده استیضاح فرجی دانا باز كردند


به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری قم نا ، با وجود آنکه ۶ ماه پیش وزیر علوم بدلیل علت عدم پایبندی وزیر به تعهدات در انتصاب مدیران خود در این وزارتخانه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارت زرد گرفت اما ادامه این روند از سوی آقای فرجی دانا سبب گردید ۶۰تن از نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر علوم شوند .

این نمایندگان مجلس که ده روز پیش بدلیل انتصاب زنجیره‌ای عناصر مسئله‌دار، بازگرداندن برخی متهمان امنیتی و اخلاقی به دانشگاه و به هم ریختن فضای علمی دانشگاه ها درخواست استیضاح وزیر را تقدیم هیئت رئیسه نمودند ، اما با پادرمیانی هیئت رئیسه مجلس، این استیضاح یک ماه به تعویق افتاد.

به تعویق افتادن یک ماه استیضاح وزیر سبب شده است برخی از اصلاح طلبان از این فرصت استفاده نموده و با جو سازی رسانه ای کار را برای نمایندگان موافق استیضاح سخت نمایند .

در همین موضوع محمدرضا تابش یکی از نماینده های اصلاح طلب مجلس طی مصاحبه ای مدعی شد : بزرگان قم از استیضاح وزیر علوم ناراحت هستند و این ناراحتی را هم به تهران منتقل کرده اند.

وی ضمن این توضیح که قصد ندارد به نام این بزرگان و علما اشاره کند ادامه می دهد : به هر حال آیات عظام و مراجع تقلید و علمای شهر قم با شناختی که از خانواده آقای فرجی دانا دارند، بسیار از نجابت و تدین آنها صحبت می کنند.

صحبت های این نماینده اصلاح طلب و باز کردن پای مراجع و علمای قم به موضوع استیضاح وزیر علوم در حالی است مراجع عظام قم همواره تلاش می کنند به مسائل بزرگتری چون جهان اسلام بپردازند و در مسائل سیاسی جاری کشور ورود پیدا ننمایند .

صحبت های این نماینده مجلس و جو سازی رسانه های اصلاح طلبان در حالی است که برخی از مراجع تقلید در سفر چهار ماه پیش وزیر علوم به شهر مقدس قم وی را نپذیرفتند . در همین زمینه آیت الله مکارم شیرازی ضمن تکذیب دیدار خود با وزیر علوم در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد ‏اعظم گفت: من این دیدار را جداً تکذیب می کنم؛ افرادی واسطه شده بودند ولی من گفتم آمادگی دیدار ‏با وزیر علوم را ندارم.‏

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در دلیل این عدم آمادگی گفتم عزل و نصب های زیادی توسط وزیر در ‏دانشگاه ها صورت گرفته که به مصلحت دانشگاه و دانشجویان نبوده و به مصلحت نظام جمهوری ‏اسلامی هم نیست.‏

تلاش های اخیر اصلاح طلبان در جهت دفاع از عملکرد وزیر حاشیه ساز علوم در حالی است که عبور اصلاح طلبان از نظر و توصیه راجع معظم تقلید قم و تلاش برای ماندن در جایگاه حساس وزارت علوم حکایت از عملکرد دوگانه اصلاح طلبان در مواجه با نظر بزرگان و رفتار نمایشی آنها در تبعیت از رهنمودهای مراجع معظم تقلید را دارد.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...