نسخه چاپی

127 سال حبس برای 8 جوان فیس بوك باز

شعبه 28 دادگاه انقلاب هشت جوان فعال در فیس بوك را به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص مجموعا به حدود 127 سال حبس محكوم كرد.

به گزارش نما، ایرنا نوشت:این افراد تعدادی صفحه در فیس بوک را مدیریت می کردند که از تیر ماه سال 92 مورد پیگرد قرار ثارالله قرار گرفتند و با حکم دادستانی، دستگیر و بازداشت شدند.

متهمان این پرونده اتهامات مختلفی دارند اما اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام تقرییا در پرونده هر هشت نفر مشترک است.

پرونده متهمان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای شهید مقدس ( دادسرای اوین) مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده 27 بهمن ماه سال گذشته برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع شد.

متهمان این پرونده از شهرهای مختلف شامل یزد، شیراز، آبادان، کرمان و تهران هستند که پرونده آنها حدود 11 جلد است.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان 25 فروردین ماه برگزار و بعد از چند جلسه رسیدگی، حکم دادگاه نهم اردیبهشت ماه صادر شد.

دو متهم این پرونده به ترتیب به 18 سال و 91 روز و 19 سال و 91 روز حبس، پرداخت یک میلیون و 300 هزار تومان جزای نقدی و 50 ضربه شلاق محکوم شده اند.

سایر متهمان این پرونده نیز به 21، 14 ، 20، هشت ، 11 و 16 سال حبس محکوم شده اند.

پرونده متهمان به دادگاه تجدید نظر ارسال شده اما هنوز شعبه رسیدگی کننده تعیین نشده است

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...