نسخه چاپی

اساسنامه خیرین آموزش عالی تدوین می‌شود

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به نقش خیرین آموزش عالی در كیفیت آموزش عالی گفت: اساسنامه خیرین آموزش عالی تدوین می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست جمعی از خیّرین آموزش عالی که همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این وزارتخانه برگزار شد با اشاره به اینکه ورود واقفین و خیرین به آموزش عالی قدمتی دیرینه دارد، گفت: گستردگی حضور خیرین و واقفین عمدتا مربوط به یک دهه گذشته می‌شود و دانشگاه تهران در این امر بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی با تأکید بر این نکته که علیرغم فعالیت گسترده خیرین در آموزش عالی در یک دهه گذشته، نسبت خیرین آموزش عالی به سایر حوزه‌ها مثل آموزش و پرورش و مسجدسازی کمتر است، افزود: در حوزه آموزش عالی 400 خیر دانشگاه ساز فعال هستند که حدود 150 مجموعه آموزشی را در مساحتی بالغ بر 471 هزار و 254 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان ساخته و به بهره برداری رسانده‌اند.

رئیس کمیته خیرین وزارت علوم افزود: بودجه دانشگاه‌ها کفاف ساخت و ساز هزینه‌های ساخت ساختمان‌ها را نمی‌دهد و اتمام ساختمانی که کلنگش به زمین زده می‌شود با توجه به تورم، ممکن است تا 20 سال به طول انجامد. خیرین دانشگاه ساز علاوه بر ساخت ساختمان دانشکده، خوابگاه و امکانات رفاهی به دنبال تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و ساخت پارک‌های علم و فناوری هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: همان طور که حضور خیرین، آموزش و پرورش را از بحران فیزیکی نجات داد و باعث اصلاح کیفیت شد، حضور خیران در آموزش عالی هم می‌تواند چنین نقشی ایفا کند.

تمبر خیرین حامی آموزش عالی رونمایی می‌شود

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه در سال جاری جشنواره بزرگ تقدیر و تجلیل از حامیان آموزش عالی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: امسال ویژه‌نامه خیرین هم منتشر و از تمبر خیرین حامی آموزش عالی رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین اساسنامه خیرین آموزش عالی در جهت هدفمندی و انسجام حضور خیرین اظهار داشت: تشکیل بنیاد حامیان آموزش عالی که به صورت ستادی در مرکز کار می‌کند از سوی عباس مصلی نژاد (یکی از بزرگترین خیران آموزش عالی) در حال راه اندازی است و این امر سبب می‌شود کمک‌های خیرین و واقفین در مجموعه آموزش عالی به نحو مطلوبی توزیع شود.

امید با بیان اینکه بنیادهای دانشگاهی در کشور در حال شکل گیری است، خاطر نشان کرد: بنیاد حامیان آموزش عالی مکانیزم‌های تشویقی نیز برای دانشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت‌های خوبی ارائه کنند در نظر گرفته است.

وی تأکید کرد: سعی ما این است که گفتمان خیرین و حامیان آموزش عالی به گفتمان غالب تبدیل شود و در این یک سال تلاش زیادی برای برقراری ارتباط و استفاده از رهنمودهای این بزرگواران در دستور کار قرار داشته است.

۱۳۹۳/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...