نسخه چاپی

شناسایی 160 كودك خیابانی در آذربایجان‌ غربی

مدیركل اداره‌ی بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: 52 واحد توابخشی در استان فعال هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، «راضیه خدادوست» در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفته‌ی بهزیستی با بیان مطلب فوق افزود: یارانه‌ای که این مراکز دریافت می‌کنند مبلغی بالغ بر 500 میلیون تومان است که نزدیک به 2000 نفر از گروه‌های مختلف هدف، معلولیت‌های حسی، حرکتی و مغزی در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به توجه و اهتمام جدی و عملیاتی کردن شعار امسال بهزیستی با عنوان «هرزمان از زندگی، بهزیستی» اظهار کرد: در این راستا می‌کوشیم با افزایش ضریب نفوذ بهزیستی در آحاد جامعه در طول هفته و سال با اجرای برنامه‌های مردمی برای دستیابی به اهداف پیشگیرانه و توانمندسازی پایدار جامعه هدف گام برداریم.

مدیرکل اداره‌ بهزیستی آذربایجان‌غربی افزود: حمایت‌های اجتماعی در بحث توانمندسازی گروه هدف، اشتغال، ایجاد فرصت‌های شغلی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی است.

خدادوست افزود: 1300 زن سرپرست خانوار آذربایجان‌غربی زیر پوشش بیمه‌ تأمین اجتماعی و حمایت بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع کودکان خیابانی یکی از آسیب‌های مطرح در حوزه‌ اجتماعی است که همه استان‌های کشور درگیر آن هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا 160 کودک خیابانی شناسایی و 55 کودک بعنوان فرزند سازمان تحت پوشش مراکز شبه خانواده تحویل داده شده‌اند.

مدیرکل اداره‌ بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام برخی اقدامات فرهنگی در استان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، توزیع رایگان کتاب به کودکان مناطق محروم در مهدهای کودک، توزیع بروشورهای شیوه‌ی تربیتی برای والدین کودکان مهد کودک و برگزاری مسابقات نقاشی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی بین کارکنان و جامعه هدف از اقدامات فرهنگی در هفته‌ی بهزیستی است.

خدادوست افزود: گسترش فعالیت‌های تبلیغی و محیطی در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌خیز شهر، گسترش فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، انجام واحد کار در ارتباط با فعالیت‌های سازمان بهزیستی در مهد کودک و مراکز آسیب از اهم برنامه‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه در کل استان مسائل تربیتی 320 کودک برعهده‌ سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در مرکز استان واحد شیرخوارگاه ارومیه بصورت حاکمیتی و بقیه‌ مراکز بصورت هیئت امنایی مدیریت می‌شوند.

مدیرکل اداره‌ بهزیستی آذربایجان‌غربی یادآور شد: بمناسبت هفته‌ بهزیستی واگذاری مسکن مددجویان، پایگاه سلامت روان راه آسایش و مرکز اقامتی در مهاباد افتتاح می‌شود.

خدادوست به مرکز جامع آسیب اشاره کرد و با بیان اینکه اولویت آسیبی در استان کودک آزاری، خشونت خانگی و اعتیاد است، خاطرنشان کرد: در این مرکز به افرادی که بصورت خود معرف و یا توسط ضابطان قضایی معرفی شده‌اند در راستای آسیب‌های فردی و اجتماعی خدمات تخصصی و رایگان ارائه می‌شود

۱۳۹۳/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...