نسخه چاپی

آمار لاریجانی از سقط جنین غیرقانونی در كشور

رئیس مجلس با بیان اینكه توجه به شرایط اقتصادی در افزایش باروری نسل جوان موثر است، گفت: باید در تشویق مردم به افزایش جمعیت و باروری دست به اصلاح شرایط كنونی بزنیم.

به گزارش نما، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 23 تیر) با حضور در سمینار روز جهانی جمعیت واقع در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، گفت: امیدواریم با تمهیداتی که در بودجه امسال کشور اندیشیده شده است، اقدامات خوبی برای سلامت کشور انجام شود و در مسیر خوبی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون روند رشد جمعیت در کشور شرایط مطلوبی دارد اما نرخ ازدواج، طلاق و یا فاصله ازدواج تا باروری در شرایط مطلوبی نیست.

وی افزود: شرایط کنونی ازدواج و طلاق در کشور نشان می‌دهد که وضعیت مطلوبی برای جوانان وجود ندارد و شاخص‌های مطلوب جمعیت جوان در حال تغییر است.

لاریجانی با انتقاد از تفاوت آمار و ارقام ارائه شده درخصوص جمعیت افزود: متاسفانه آمارهای ارائه شده درخصوص نرخ جمعیت و باروری با هم متفاوت است، به طور مثال آمارها نشان می‌دهد که نرخ باروری 1.8 بوده اما گزارش‌های واصله مرکز پژوهش‌ها در سال 91 رقم 1.61 را نشان می‌دهد که کمتر از آمار ارائه شده است.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: طبق آمارهای ارائه شده نرخ باروری در سال 91 در مناطق شهری 1.49، مناطق روستایی 1.93 و در مناطق شهری استان تهران 1.18 بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ باروری در سال 91 وضع خوبی نداشته افزود: براساس مسائلی که گفته شد، سیاست‌های کلی جمعیت تنظیم شد و رهبر معظم انقلاب آن را در 14 بند به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کردند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه عوامل تعیین‌کننده جمعیتی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری لحاظ شده، تصریح کرد: مسائلی چون زادوولد، مهاجرت، مرگ و میر، مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع آب و محیط‌زیست و رصد سیاست‌ها در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری لحاظ شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مسئله جمعیت نشان از اهمیت این موضوع دارد، گفت: مسئله جمعیت موضوعی است که ابعاد زیادی دارد و در تمامی صحبت‌های رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: سمت‌گیری کلی سیاست‌های جمعیت در حال حاضر باید به سمت اصلاح شرایط حرکت کند تا بدین ترتیب، جمعیت جوان کشور تغییر موضع ندهند.

لاریجانی با بیان اینکه تمامی موارد باید در افزایش نرخ باروری و تشویق مردم به زادوولد مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: سلامت جامعه، ازدواج و اصلاح اوضاع اقتصادی کشور باید مورد عنایت همه مسئولان قرار بگیرد.

۱۳۹۳/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...