نسخه چاپی

تحلیل حسن عباسی از نشست بغداد

عکس خبري -تحليل حسن عباسي از نشست بغداد

یك كارشناس مسائل استراتژیك با بیان اینكه غرب در مذاكرات بسته مدونی ارائه نكرد، گفت: این نشانگر تشتت و تزلزل 5+1 است در حالی كه ایران از موضع سازش ناپذیری موقعیت خوبی را در این مذاكرات رقم زد و دست برتر را داشت.


به گزارش نما، حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌و‌گو با فارس درباره مذاکرات ایران و 5+1 که دور دوم آن در بغداد برگزار شد، اظهار داشت: غرب بسته مدونی ارائه نکرد و فقط بسته‌ای شفاهی داشت که این نشان می‌دهد طرف مذاکره‌کننده سیال به صحنه آمده بود.

عباسی با بیان اینکه چنین موضعی یا به دلیل این است که غرب خود را دست بالا گرفته یا واقعا مستآصل بوده و نظم مشخصی نداشته که با نقشه راه بیاید، افزود: بنابراین می‌توان گفت آنها واکنشی آمده بودند تا ببینند ایران چه طرحی آورده که یا موافقت یا رد کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی دست بالا را در مذاکرات داشت، خاطرنشان کرد: این امر حاصل ثبات جمهوری اسلامی، نتایج و دستاوردهای دو دور انتخابات مجلس، اقتدار کشور و جهت‌گیری‌های مشخص شده توسط مقام معظم رهبری بوده است.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی از موضع سازش ناپذیری موقعیت خوبی را در مذاکرات رقم زد در حالی که 5+1 نتوانسته بود طرح مشخص و به اجماع رسیده‌ای را تهیه کرده و به مذاکرات بیاورد از این رو غرب در مقایسه با ایران موقعیت متزلزلی داشت.

عباسی یادآور شد: از نظر دیپلماتیک اینگونه پای میز مذاکره آمدن حاوی پیام‌های متعددی است؛ این نشانگر تشتت و به هم ریختگی 5+1 است و برای ما نیز این پیام را دارد که تیم مذاکره کننده ایرانی از موضع با ثباتی در مذاکرات حاضر شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان گفت: نتیجه برای ما مهم نیست بلکه برتری ایران در این مذاکرات حائز اهمیت است که این برای ما یک موفقیت محسوب می‌شود.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...