نسخه چاپی

دبكا: نتانیاهو توافق آتش‌بس را پذیرفته

پایگاه صهیونیستی «دبكا» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی شد كه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در غزه را پذیرفته و این موضوع را به وزرای كابینه امنیتی اطلاع داده است.

به گزارش نما، پایگاه صهیونیستی «دبکا» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع اطلاعاتی خود مدعی شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی پیشنهاد قاهره برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را پذیرفته است.

بنا بر این گزارش، وی این موضوع را به اعضای کابینه امنیتی خود نیز اعلام کرده است. به نوشته دبکا، نتانیاهو اعلام کرده است که در این توافق، به حصر غزه پایان نداده و ضمنا اسرایی را که در دو ماه اخیر بازداشت شده‌اند، آزاد نمی‌کند.

کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی صبح سه‌شنبه برای بررسی طرح پیشنهادی مصر تشکیل جلسه می‌دهد. بر اساس این طرح، از ساعت 6 به وقت جهانی تمهیدات کاهش تنش میان طرفین آغاز شده و طی 12 ساعت به آتش‌بس کلی منجر می‌شود. همچنین هیئت‌های طرفین باید ظرف 48 ساعت برای نهایی کردن توافق، به قاهره سفر کنند.

نیروهای مقاومت فلسطینی اعلام کرده‌اند که تنها توافقی را می‌پذیرند که شرایط مد نظر فلسطینی‌ها را تأمین کند.

در انتشار اخباری مبنی بر پذیرش آتش‌بس از سوی نتانیاهو، وزرای دست راستی کابینه وی به شدت از او انتقاد کرده‌اند. «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه و «نفتالی بنت» وزیر دارایی اعلام کرده‌اند که به طرح آتش‌بس رأی منفی می‌دهند. «اوری آریل» وزیر مسکن رژیم‌صهیونیستی نیز این تصمیم نتانیاهو را «شرم‌آور» خوانده است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...