نسخه چاپی

بازار‌گل پایتخت در سكوت‌خبری سوخت

تعدادی از غرفه های بازار گل امام رضا (ع) پایتخت در سكوت خبری در آتش سوخت و غرفه داران این مجموعه چشم انتظار حمایت و پشتیبانی مسوولان حوزه شهری هستند.

ˈبهروز سلطان محمدیˈ عضو هیات مدیره بازار گل امام رضا(ع) تهران روز دوشنبه در این خصوص گفت: جمعه شب (۲۰ تیرماه) ۱۳۰ باب از غرفه های این بازار شامل ملزومات گل نظیر سبد، روبان و کاغذهای تزیینی و چند غرفه عرضه گل مصنوعی در آتش سوختند. وی تعداد غرفه های این بازار را ۶۰۲ غرفه اعلام کرد و افزود: غرفه داران چشم انتظار حمایت و پشتیبانی مسوولان هستند تا شرایط مناسبی برای ادامه فعالیت در اسرع وقت برای آنان فراهم شود.

سلطان محمدی از مسوولان شهرداری منطقه ۱۵ تقاضا کرد، مجوز احداث مکان موقت جدید در داخل بازار گل امام رضا(ع) برای آنها صادر شود تا غرفه داران خسارت دیده در اولین فرصت ممکن بتوانند فعالیت خود از سر گیرند.

عضو هیات مدیره بازار گل و گیاه امام رضا (ع) تهران با اشاره به اینکه غرفه داران خسارات فراوانی دیدند، گفت: اجناسی که این افراد استفاده می کردند با ارزش و گران می باشد که در این حادثه از بین رفته است. وی از حضور بموقع آتش نشانان در محل حادثه تقدیر و تشکر کرد و گفت: آنان با حضور بموقع توانستند این حریق را مهار وخاموش و از سرایت آن به سایر غرفه های بازار جلوگیری کنند.

یکی از غرفه داران بازار گل امام رضا(ع) تهران گفت: وسایل و ملزومات موجود در تعدادی از غرفه های این بازار در آتش سوخت و غرفه داران خسارات فراوانی دیدند. ˈداود حاجی زاده ˈبا اشاره به اینکه مسوولان شهرداری منطقه ۱۵ تهران زمان حادثه در محل حضور یافتند، افزود: شهردار منطقه ۱۵ قول همکاری و مساعدت برای صدور مجوز احداث مکان جدید به صورت موقت در بازار گل برای افراد خسارت دیده را دادند که امیدواریم این موضوع در اسرع وقت محقق شود.

ˈمهدی محمدیˈ یکی دیگر از غرفه داران این بازار با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ سال در این مجموعه مشغول فعالیت هستم، گفت: دو غرفه در این بازار دارم که هردوی آنها در این حادثه سوختند. وی گفت: آتش نشانان با کمترین مدت زمانی خود را به محل حادثه رساندند و اقدام به مهار و خاموش کردن آتش کردند، اما به دلیل اشتعال زا بودن وسایل، همه در آتش سوختند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این رابطه گفت: کارشناسان مدیریت شهری به خصوص آتش نشانی پایتخت تذکرات لازم را در مورد آسیب های احتمالی به مجموعه گل بازار امام رضا (ع) داده اند. ˈشهرام گیل آبادیˈ با اشاره به اینکه فعالان این بازار توجه جدی به تذکرات کارشناسی مدیریت شهری نکرده اند، افزود: در اثر توجه نکردن به تذکرات شاهد لطمه و آسیب هایی به کسب و کار تعدادی از فعالان این بازار هستیم.

وی تاکید کرد: مسوولان شهرداری منطقه در حال بررسی این مشکل هستند تا به بهترین وجه به بازار گل امام رضا(ع) پایتخت خدمت برسانند. گیل آبادی با اشاره به شناسایی مجموعه های آسیب پذیر در شهر تهران، گفت: تذکرات لازم به این مجموعه ها داده شده است تا شاهد حوادث ناگوار در این شهر نباشیم.

قائم مقام شهرداری منطقه ۱۵ تهران نیز از برگزاری جلسه با اعضای هیات امنای بازار گل امام رضا (ع) برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد اعضای هیات مدیره طرح جامع برای اسکان موقت در محل جدید و ضمانت های اجرایی برای جمع آوری آنها را ارایه دهند. ˈسیدمحمد موسویˈ بر لزوم رعایت اصول ایمنی تاکید و اظهار کرد: قریب به ۲۰ سال این مجموعه در حال فعالیت است و باید از موارد غیراصولی، خطرآفرین و حادثه ساز در این مکان جلوگیری شود تا فعالان در فضای امن و آرامش بخش به فعالیت بپردازند.

وی از ساماندهی بازار گل امام رضا(ع) پایتخت خبر داد و بیان کرد: مرحله اول این طرح آغاز شده است تا شهروندان در فضایی امن از خدمات ارایه شده استفاده کنند. موسوی اظهار کرد: در چند سال گذشته شاهد حادثه آتش سوزی در بازار گل بودیم که باید با اقدامات اساسی مانع بروز تکرار اینگونه حوداث باشیم.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: نیروهای امدادی این مجموعه با تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام تا خدمات درمانی لازم را به حادثه دیدگان ارایه کنند.

ˈحسن عباسیˈ اظهار کرد: در این حادثه فرد ۵۰ ساله به علت مشکلات تنفسی و شهروند ۴۵ ساله دیگری به علت صدمات وارده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر منتقل شدند. بازار گل امام رضا (ع) که حدود هشت هکتارمساحت دارد در جاده امام رضا(ع) نرسیده به سه راه سیمان واقع شده است.

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...