نسخه چاپی

مان: اختلافات چشم‌گیر است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با اشاره به وجود اختلاف میان طرفین، گفت طرف‌ها همچنان مصمم به تلاش برای رسیدن به توافق تا 20 جولای هستند.

به گزارش نما، خبرگزاری رویترز نوشت: «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب با بیان اینکه طرفین برای دستیابی به توافق تا 20 جولای (29 تیر) مصمم هستند، گفت هنوز اختلافات چشم‌گیری بین مواضع طرفین وجود دارد.

وی که در پایان مذاکرات روز دوشنبه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «مصمم هستیم که تلاش کنیم و تا 20 جولای به توافق برسیم. هنوز شکاف‌های چشم‌گیری وجود دارد و داریم تلاش می‌کنیم که آن‌ها را کاهش دهیم.»

سخنگوی «کاترین اشتون» افزود: «هنوز مقداری وقت باقی مانده است. متنی وجود دارد و هنوز پرانتزهایی در مورد مسائل اصلی نیز وجود دارد.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 از دو هفته قبل در شهر وین آغاز شده و همچنان نیز در جریان است.

با وجود آنکه وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی روز یکشنبه به مذاکرات پیوستند و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دو روز با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود گفت‌وگو کرد، یک مقام آمریکایی گفته است هنوز باید کارهای بیشتری برای دستیابی به توافق صورت گیرد.

بر اساس برنامه مشترک اقدام که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به طرفین بر سر آن توافق کردند، راهکار جامع باید تا پایان تیر ماه به دست آید. هرچند مهلت مذاکرات برای یک دوره 6 ماهه قابل تمدید است، اما هر دو طرف نسبت به این کار ابراز بی‌میلی کرده‌اند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...