نسخه چاپی

تصمیم مجلس درباره هفت سنگ اعلام شد

دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما از بررسی مساله كپی برداری سریال "هفت سنگ" در این شورا و نتیجه آن خبر داد.

به گزارش نما بیژن نوباوه در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به سریال هفت سنگ مبنی بر کپی برداری این سریال از یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی گفت: این مساله در شورای نظارت بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که به لحاظ رفتاری در مورد این اثر تخلفی از قانون صورت نگرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: به صرف این که یک کار کپی شده است نمی توان آن را تخلف خواند و به نظر می رسد این همه مانور بر روی این مساله بیش تر یک جریان سازی سیاسی بوده است.

نوباوه هم چنین تصریح کرد: در موسیقی و سینما و مجلات نیز مساله کپی برداری بسیار رایج است و اقتباس هم که امری طبیعی در همه جای دنیا است و در هیچ کجای دنیا اقتباس و کپی برداری محدود تخلف محسوب نمی شود.

وی با بیان این که هفت سنگ تنها ساختار کلی سریال آمریکایی را دارد و ماهیت آن به طور کامل اسلامی و ایرانی شده است، گفت: تخلف در صورتی بود که ماهیت سریال موارد فرهنگ آمریکایی را در خود داشت در حالی که چنین امری رخ نداده است.

دبیر شورای عالی نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان این که شورا در خصوص موارد کپی برداری حساسیت های لازم را دارد گفت: این اقدام در سریال هفت سنگ ارزش کار حرفه ای را پایین آورده است که می تواند بر مساله دستمزد یا ارزشیابی این سریال تاثیرگذار باشد اما تخلفی صورت نگرفته است.

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...