نسخه چاپی

دلایل مبعوث شدن ۱۲۴ هزار پیامبر چیست؟

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: انسان نباید متوقف بماند و مسیر سعادت را طی كند و ۱۲۴ هزار پیامبر برای سعادت انسان مبعوث شده و خداوند به همین دالیل آنها را مبعوث كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری شامگاه دوشنبه در سلسله دروس اخلاق با بیان اینکه انسان باید خود و فرزندان و خانواده‌اش را از انحراف دور سازد، اظهار کرد: خداوند و معصومین همیشه بر دوری از از انحراف و آتش جهنم انسان تاکید دارند.

وی افزود: انسانی که مسیر پیشرفت و رسیدن به خداوند را طی نکند، خودش هیزم جهنم است و کسی که با حرکت در معصیت خداوند هیزم جهنم می‌شود، دیگر روحش قادر به استکمال نرسیده و قادر به ورود به بهشت نیست.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت انسان پیامبر ومعصومین را فرستاده، بیان کرد: انسان نباید متوقف بماند و مسیر سعادت را طی کند زیرا که تمامی پیامبران برای هدایت انسان‌ها آمده‌اند و برای آنان بسیار سخت است که کسی جهنمی شود.

وی تلاش پیامبر برای سعادت انسان را مخصوص زمان پیامبر ندانست و گفت: در حال حاضر پیامبر(ص) و ائمه(ع) زنده هستند و برای پیشرفت و سعادت انسان دغدغه دارند و از اینکه انسان‌ها مسیر سعادت و پیشرفت خود را طی نمی‌کنند، ناراحت هستند.

آیت‌الله مظاهری پیمودن راه سعادت را وظیفه انسان‌ها دانست و تصریح کرد: خداوند به انسان روح، ابزار استکمال روح، ۱۲۴ هزار پیامبر داده تا اینکه انسان راه سعادت را بپسماید و روحانیون و منبری ها اوصیا پیغمبر محسوب می‌شوند و باید از ظرفیت منبرها و روحانیون استفاده کرد.

وی افزود: مردم باید از منبرها برای پیمودن راه سعادت برای رسیدن به خداوند را طی کنند.

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...