نسخه چاپی

قبوض برق نجومی می شوند


به گزارش نما به نقل از نسل فردا، مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي تهران، با تشريح دلايل اوج گيري مصرف برق در سطح استان تهران و البرز، راهکارهاي کاهش مصرف و در نهايت کاهش بار مالي قبوض برق را اعلام کرد و گفت: مردم با صرفه‌جويي در مصرف، مانع افزايش بار مالي قبوض برق شوند.

سيد زمان حسيني، درباره آخرين وضعيت توليد و مصرف برق تابستاني در سطح استان هاي تهران و البرز، گفت: براي منطقه تهران تا سقف 9300 مگاوات پيش بيني مصرف برق شده که با مجموعه اقدامات انجام گرفته پيک مصرف برق پايتخت براي جلوگيري از هرگونه خاموشي مديريت شده است وي با يادآوري اينکه هم اکنون نيروگاه هاي تهران و البرز براي تامين برق مشترکان به معادل 70 ميليون متر مکعب گاز طبيعي نياز دارند، اظهار داشت: در هفته اول تير ماه گاز نيروگاه ها به طور کامل تامين نشد و از اين رو مجبور به استفاده از ذخيره سوخت زمستاني اين واحدها شديم.

حسيني ، با بيان اينکه ظرفيت نصب شده توليد برق در کل کشور به حدود 70 هزار مگاوات افزايش يافته است، بيان کرد: تاکنون اوج بار مصرف نيز به 47 هزار مگاوات رسيده و پيش بيني مي شود حدود 5.5 درصد رشد مصرف در محدوده برق منطقه‌اي تهران (استان هاي تهران، البرز و قم) داشته باشيم ، در اين اواخر مصرف برق نزديک 20 درصد افزايش پيدا کرده است.مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي تهران ، با اشاره به اينکه در تهران 35.5 درصد در بخش خانگي، 25.3 درصد در بخش صنعتي، 16 درصد در بخش عمومي، 9 درصد در بخش کشاورزي و 15 درصد در ساير بخش‌ها برق مصرف مي‌شود، تاکيد کرد: سال گذشته متوسط دماي هوا 32 درجه بود ، در حالي که امسال به 40 درجه رسيده و موجب رشد چشمگير مصرف برق شده است. در ساعات پيک ، هزينه برق سه برابر مي‌شود.

مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي تهران ، با اشاره به هدفمندي يارانه‌ها و تاثير آن نيز گفت: پس از اجراي قانون هدفمندي در سال 89 شاهد رشد منفي 1.3 درصدي مصرف برق در سال 90 بوديم که باعث جلوگيري از سرمايه‌گذاري‌هاي بي‌رويه نيز شد، اما در سال 91 مصرف 2.7 درصد و در سال 92، 6.7 درصد رشد پيدا کرد. وي با اشاره به اينکه ساعات اوج مصرف شامل ساعت 11 تا 15 و 19 تا 23 مي‌شود، تاکيد کرد که بهتر است در اين ساعات از وسايل پرمصرف برقي استفاده نشود. همچنين اداره‌ها و سازمان ها نيز بايد توجه داشته باشند که با مديريت مصرف برق هم مي‌توانند در کاهش هزينه‌ها براي خود موثر باشند و هم به تامين برق کمک مي‌کنند. از برق توليدي اين شرکت حدود 20 تا 30 درصد سهم اداره‌هاست.

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...