نسخه چاپی

محدودیت جدید فروش سیگار در ایران

طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، استعمال، نگهداری و عرضه دخانیات در كیوسك های ثابت مواد غذایی ممنوع شد.

کیوسک ثابت عرضه مواد غذایی، مجموعه وسایل و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات عرضه مواد غذایی یا نوشیدنی است که در یک مکان مشخص نصب می شود.

از وزارت بهداشت، این وزارتخانه دستورالعمل اجرایی صدور گواهی صلاحیت و پروانه بهداشتی کیوسک های ثابت عرضه مواد غذایی را به معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، در این دستورالعمل که در راستای اجرای قانون اصلاح مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ابلاغ شده، بر رعایت بهداشت فردی مانند داشتن کارت بهداشت، گواهینامه دوره آموزشی، عدم استعمال دخانیات و عرضه و فروش آن، شستن صحیح دست ها، پوشیدن لباس کار تمیز و استفاده از کلاه و دستکش از حداقل الزامات کیوسک ثابت عرضه مواد غذایی، تاکید شده است.

بر اساس این دستورالعمل، استعمال دخانیات، نگهداری و عرضه آن در کیوسک ثابت اکیدا ممنوع است و در صورت اقدام به آن، طبق قوانین و مقررات، اقدام و پروانه بهداشتی نیز لغو خواهد شد.

همچنین در این دستور العمل آمده است: تمام غذاهای عرضه شده در کیوسک ثابت باید دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو باشد. در صورتیکه در کیوسک ثابت یخ عرضه می گردد، باید دارای بسته بندی معتبر بوده و از مراکز مجاز تهیه شود، در غیر این صورت کیوسک ثابت باید مجهز به دستگاه یخ ساز و یا فریزر برای تهیه یخ باشد.

همچنین در صورتیکه در کیوسک ثابت از سبزیجات استفاده می شود باید قبل از مصرف، مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت، شستشو و سالم سازی شده یا از سبزی های گندزدایی شده، بسته بندی که دارای تاییدیه از وزارت است استفاده شود.

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...