نسخه چاپی

افزایش همكاری های دریایی آمریكا و ژاپن

آدمیرال‌های ارشد آمریكا و ژاپن طی دیداری در حاشیه بزرگترین مانورهای دریایی جهان گفتند، همكاری دریایی واشنگتن و توكیو در حال گسترش است.

به گزارش نما، ، آدمیرال کاتسوتوشی کاوانو، فرمانده نیروهای دریایی ژاپن پیش از دیدار با آدمیرال هری هریس، فرمانده یگان اقیانوس آرام آمریکا به خبرنگاران گفت، نیروهای دریایی واشنگتن و توکیو اطلاعات بیشتر و تبادلات پرسنلی بیشتری داشته‌اند.

بیش از 25 هزار پرسنل ارتش از 22 کشور جهان در مانورهای "کناره‌های پاسیفیک" که تا اوایل اوت سال جاری میلادی ادامه می‌یابد، شرکت دارند. ژاپن دو فروند ناوشکن، یک هلی‌کوپتر، یک یگان غواصی، یک فروند هواپیمای شناسایی مستقر بر روی زیردریایی و نیروهای زمینی به این مانورها که در آب‌های هاوایی در حال برگزاری هستند، اعزام کرده است.

هریس گفت، همکاری میان نیروهای دریایی این دو کشور در حال تقویت است و شخصا باور دارد که روابط میان این شکور نسبت به سال 1983 میلادی توسعه یافته است.

وی افزود، تصمیم کابینه شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن برای رفع محدودیت‌ها و تصویب قانونی جدید که به توکیو اجازه می‌دهد تا از متحدانش دفاع کند، مثالی از روابط نزدیک میان این دو کشور است.

هریس ادامه داد: به نظر من این یک تصمیم برجسته و مهم است و از هر چیزی که ما را به یکدیگر نزدیک‌تر کند، استقبال می‌کنم.

کاوانو نیز گفت، پارلمان ژاپن باید پیش از آنکه نیروهایش به صورت عملی تحت تاثیر قرار گیرند قانونی را در خصوص این سیاست تصویب کند.

وی افزود: معتقدم اگر ژاپن در مسیر دفاع شخصی جمعی حرکت کند، نیروهای دفاع شخصی دریایی توکیو و نیروهای دریایی آمریکا حتی همکاری موثرتری خواهند داشت.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...