نسخه چاپی

خروج پروژه‌های هالیوودی از فلسطین

فقط دو قسمت از فیلمبرداری فصل اول سریال «ظالم» باقی‌مانده اما درگیری‌ها در فلسطین باعث شده است تا عوامل این سریال سیاسی برای فیلمبرداری دو قسمت پایانی به تركیه بروند.

به گزارش نما، فقط دو قسمت از فیلمبرداری فصل اول سریال «ظالم» باقی مانده اما درگیری‌‌های در فلسطین اشغالی باعث شده است تا عوامل این سریال سیاسی برای فیلمبرداری دو قسمت پایانی به ترکیه بروند. عوامل تولید این سریال البته امید به بازگشت دارند چرا که دکورهای عظیم و گران قیمتشان در اورشلیم قرار گرفته و نمی‌خواهند هزینه دکورسازی را در جایی دیگر از دنیا مجددا از صفر تا صد پرداخت کنند.

اوضاع سرزمین‌های اشغالی روز به روز بدتر می‌شود و از آنجایی که سازندگان «ظالم» الویت اولشان را بر سلامتی و امنیت تیم سازنده قرار داده‌اند مجبور شدند آنجا را ترک کنند. البته این سریال تنها پروژه ای نیست که از سرزمین‌های اشغالی خارج می‌شود. ادامه فیلمبرداری سریال «DIG» هم در محل دیگری پیگیری می‌شود. مسئولان این سریال با همکاری شرکت بیمه شان در حال پیدا کردن یک گزینه مناسب هستند تا 5 قسمت باقی مانده از مجموع 6 قسمت این سریال کوتاه را در آن محل فیلمبرداری کنند.

سریال «ظالم» مجموعه‎ای است که فصل اول آن 10 قسمت دارد. این سریال که پس از بهار عربی و اتفاقات سوریه نوشته شده است، داستان زندگی پسر یک دیکتاتور خیالی عرب است که پس از سال‎ها زندگی در آمریکا برای عروسی یکی از اعضای خانواده‎اش به سرزمین مادریش باز می‎گردد. این مجموعه که با نگاه بر زندگی بشار اسد و معمر قذافی نوشته شده توسط تیم تهیه سریال‎های سیاسی تلویزیون آمریکا، «24» و «میهن» ساخته شده است. قسمت نخست این سریال در مراکش فیلمبرداری شد ولی پس از آن و با اعمال نفوذ تهیه کننده اسرائیلی «ظالم»، گایدن رف ادامه فیلمبرداری به سرزمین های اشغالی منتقل شد.

جالب است بدانید سپتامبر گذشته هم عوامل سریال «میهن» برای فیلمبرداری فصل سوم در مناطق اشغالی فلسطین جمع شده بودند که به دلیل اتفاقات سوریه و ترس از سلامتی لوکیشن فیلمبرداری را به مراکش منتقل کردند. این جدیدترین مشکل تلویزیون آمریکا است. چرا که آنها به دلیلی که «کمبود نیروی بومی حرفه‌ای» عنوان شده و با توجه به نا آرامی های منطقه، گزینه‌های زیادی برای انجام فیلمبرداری فیلم‌های خاورمیانه‌ای ندارند و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد آنها مجبورند فیلمبرداری‌ها را با صرف هزینه‌های بالا برای ساخت دکور در خاک آمریکا جلو ببرند. موضوعی که اعتراض تهیه کنندگانی چون گایدن رف را در پی داشته است. وی معتقد است با وجود مکان هایی مثل تل آویو و اورشلیم هزینه ساخت دکور در خاک آمریکا منطقی نیست.

روز گذشته صهیونیست‎ها مجددا به غزه حمله کرده‌اند. آنها تاکنون 189 فلسطینی را کشته و حداقل 1390 نفر را مجروح کرده‎اند. پرتاب موشک‌های نیروهای مقاومت به مناطق مختلف فلسطین اشغالی باعث رعب و وحشت صهیونیست‌ها شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...