نسخه چاپی

اعلام سخنرانان مراسم بزرگداشت امام(ره)

عکس خبري - اعلام سخنرانان مراسم بزرگداشت امام(ره)

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) در اطلاعیه مهمی اعلام کرد :مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح روز یک شنبه 14 خرداد با تلاوت قرآن کریم و سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی یادگار حضرت امام در صحن شهید آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی و فضاهای پیرامون آن آغاز و آنگاه عزاداران روح خدا ،مردم عزیز ایران اسلامی، زائران سراسر کشور و میهمانان خارجی، شخصیتهای روحانی، سیاسی، لشکری ، کشوری و خانواده معزز شهدا و اعضای بیت شریف امام راحل، از بیانات ارزشمندحضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بهره‌مند خواهند شد.
به گزارش ستاد خبری و ارتباطلات بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س)،متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است :

اطلاعیه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)

«امام راحل اگر نه به جسم اما با فکر، راه و وصیت همیشه زنده خود در کنار ماست و زنده است و به فضل و قدرت خدا هیچ قدرتی نخواهد توانست این حضور و این حیات را سلب کند و جمهوری اسلامی را از پدر و بنیانگذار و معلم بزرگ خود جدا سازد».
(رهبر معظم انقلاب اسلامی)

در آستانه پنجاهمین سالگرد قیام الهی 15خرداد، بار د یگر برپایی مراسم پرشکوه بزرگداشت نام و یاد منادی توحید ، عدالت و آزادگی، بیدارگر بزرگ اسلامی، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) وروایتگر حدیث عشق و دلدادگی، و حکایت‌گر شور و شعور نسلی است که برکات گام نهادن در صراط الهی آن امام عظیم‌الشان را در میدان عمل با موفقیت ، سربلندی و کسب پیشرفتهای خیره‌کننده آزموده است. تاثیر امواج انقلاب رهایی بخش و الهی امام، اکنون از مرزهای ایران بزرگ اسلامی فراتر رفته و در منطقه و کل جهان اسلام،موجی از بیداری را پدید آورده است. امام بزرگوار ما در چشم مردم جهان، مظهر آزادگی و مبارزه با استبداد ، استعمار و نماد همیشه جاوید دینداری آمیخته با مبارزه با ظلم و بیداد است.

اینک در آغاز عصر بیداری اسلامی، این بازتاب طنین آوای پرخروش خمینی کبیر است که در جای جای بلاد اسلامی بساط زمامداران فاسد، مستبد و وابسته را در هم می پیچد. آرمان ها، شعارها، روش ها و مطالبات خیزش اخیر جهان اسلام حاکی از عمق تاثیر پیام‌های امام خمینی و آرمانهای انقلاب اسلامی است. اکنون جهان شاهد تحقق این امید امام است که می‌فرماید: «امید است این انقلاب اصیل اسلامی موجب بیداری و انقلاب سایر مسلمانان دربند و تحت سلطه جهان خواران شرق و غرب شده و با اتکا به توفیق الهی، خود را از گرفتاری نجات بخشند. (صحیفه امام، ج19، ص 491).

پیروان حضرت روح الله با حمایت همه جانبه معنوی خویش از قیام های پرشور مسلمانان در یکایک بلاد اسلامی، ابراز همدردی و همراهی با مسلمانان مظلوم و مقاوم بحرین و فلسطین عزیز، تنها راه نیل به پیروزی نهایی و تجدید تمدن بزرگ اسلامی و تشکیل امت واحده را در اتکال به قدرت لایزال الهی، صبر و پایداری، اعتصام به حبل‌الله متین وحدت، و عمل به رهنمودهای امام راحل می‌داند.

در چنین شرایطی است که مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در سال جاری از جهات مختلف حائز اهمیت است، چنان که حضور پرشور مردم نیز نشان دهنده عمق وفاداری ملت شریف و بزرگوار ایران به آرمانهای امام خمینی است.عطر و بوی ملکوتی نام مولود بزرگ کعبه، امام تقوی و عدالت، امیرمومنان و موحدان، حضرت علی ابن ابی‌طالب(علیه السلام) و برکات شهرالله پرفضیلت رجب بر معنویت مراسم امسال افزوده است.

کاروان‌‌های زیارتی از اقصی نقاط ایران اسلامی همراه با میهمانان خارجی از کشورهای مختلف برای شرکت و حضور در جمع پرشور و میلیونی مردم وفادار ایران در حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) آماده عزیمت هستند و پیروان بی‌شمار امام خمینی در سراسر کشور برای برپایی مراسم نکوداشت امام راحل عاشقانه در حال تلاشند.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (سلام‌الله‌علیه) باعرض تقدیر و خضوع به پیشگاه ملت قدرشناس ایران، ضمن آمادگی برای خدمت رسانی به زائران، و گرامیداشت مقدم یکایک زائران حرم مطهرودعوت ازعموم صنوف و طبقات شریف ملت و علما و فضلای اعلام، فرهیختگان فرهنگی و دانشگاهی، خانواده‌های معظم شهیدان و به خصوص جوانان پرشور و متعهد برای شرکت دراین مراسم معنوی و پرشکوه، بدین وسیله برنامه‌های رسمی مراسم را به شرح زیر اعلام می دارد:
مراسم ویژه شب چهاردهم خرداد (شنبه شب) با سخنرانی جناب آقای محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران.

مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح روز یک شنبه 14 خرداد با تلاوت قرآن کریم و سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی یادگار حضرت امام در صحن شهید آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی و فضاهای پیرامون آن آغاز و آنگاه عزاداران روح خدا ،مردم عزیز ایران اسلامی، زائران سراسر کشور و میهمانان خارجی، شخصیتهای روحانی، سیاسی، لشکری ، کشوری و خانواده معزز شهدا و اعضای بیت شریف امام راحل، از بیانات ارزشمند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بهره‌مند خواهند شد.

ضمنا مراسم ویژه شب میلاد با برکت حضرت امیر المومنین (علیه السلام) و شب پانزده خرداد و نیزمراسم روز 13 رجب و 15 خرداد در حرم مطهر برگزار می گردد.

امید است حضور پرصلابت و شورآفرین مردم ، برگ زرین و افتخارآمیز دیگری در کارنامه ملت بزرگ ایران باشد.

۱۳۹۱/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...