نسخه چاپی

قاری برجسته مصری:

زیبایی قرآن به درك عمیق معانی قرآن است

قاری و حافظ برجسته مصری گفت: زیبایی قرآن تنها به قرائت و صوت زیبای قاری نبوده و زیبایی قرآن به درك عمیق معانی قرآن است.

احمد شحات احمد سید امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر تأثیرات قرآن در جامعه اظهار کرد: قرآن سبب رشد و توسعه فردی و اجتماعی افراد در جامعه می‌شود و مردم ایران از جمله دوستداران قرآن و علاقمندان به شنیدن صوت زیبای قرآن هستند.

وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی افزود: در ایران برگزاری جلسات محفل قرآنی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و ایران در زمره کشورهایی بوده که محافل و انس با قرآن را به بهترین شکل برگزار می‌کند.

این حافظ و قاری برجسته مصری آموزش احکام و تلاوت قرآن در سنین کودکی را بهترین زمان دانست و گفت: تعلیم و آموزش قرآن در میان سنین کودکی سبب آشنایی و آگاه ‌بخشی نسل جوان در نتیجه خوشبختی انسان می‌شود.

احمد سید با بیان این‌که قاریان باید حافظان قرآن نیز باشند، خاطرنشان کرد: قاریان قرآن برای درک صحیح‌تر از قرآن باید نسبت به حفظ قرآن نیز تلاش کنند.

وی با تأکید بر درک معانی آیات قرآن گفت: قرآن تنها روخوانی و صوت زیبا نیست بلکه زیبایی قرآن درک و برداشت آموزه‌های قرآنی و فراگرفتن درس زندگی و رشد انسان از طریق کلام خداوند است.

حافظ و قاری برجسته مصری راه نجات بشر از همه پلیدی‌ها را توسل به قرآن دانست و بیان کرد: توسل به قرآن انسان را به آرامش خاطر می‌رساند و تأثیرات شگرفی در نوع زندگی و منش انسان‌ها دارد.

احمد سید با بیان این‌که از سن پنج سالگی نسبت به حفظ و قرائت قرآن اقدام کرده است، یادآور شد: از همین جا و از طریق این رسانه ازاستادان و مربیان خود از دوران کودکی تا مراحل بالاتر تشکر و قدردانی می‌‌کنم.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...