نسخه چاپی

ساخت 20 فروند شناور فراساحلی

مدیرعامل شركت مهندسی و ساخت سپهر رزموند از ارائه پیشنهادی توسط این شركت به دفتر ریاست‏جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساخت 20 فروند شناور فراساحلی مورد نیاز در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پورت پرس قاسم گل‏نژاد دراین ‏باره گفت: با توجه به نیاز کشور به انواع شناورهای خدماتی صنعت نفت، در این طرح پیشنهاد کرده‏ایم تا ساخت تعدادی شناور یدک کش لنگرانداز و ساپلای بوت در داخل انجام شود.

وی افزود: در این پیشنهاد مطرح شده که در مرحله اول، کار ساخت 20 فروند شناور در یاردهای مختلف آغاز شود و برای هماهنگ‏سازی طرح‏ها و روند ساخت و تأمین تجهیزات، یک شرکت رهبری کنسرسیوم را برعهده گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت سپهر رزموند در پاسخ به این پرسش که «این طرح چه تفاوتی با توافق اخیر انجمن صنفی صنایع دریایی با شرکت کالای نفت تهران دارد؟»، گفت: مبنای آن تفاهمنامه، اجاره به شرط تملیک است؛ یعنی صنایع دریایی از وزارت نفت خواسته‏اند متعهد شود که وقتی شناور ساخته شد، با آن قرارداد کار می‏بندند؛ اما بر اساس تجارب قبلی، ما معتقدیم این تفاهمنامه ضمانت اجرایی ندارد.

وی با بیان اینکه «ما در مجموعه صف و رزموند قبلا این راه‏ها را رفته‏ایم»، افزود: اینکه توافقنامه‏ای با کالای نفت نوشته شده، مثبت است؛ اما صرف توافقنامه ضمانت اجرایی ندارد و نمی‏توان بر مبنای آن از بانک‏ها تسهیلات گرفت و شناور ساخت.

گل‏نژاد افزود: در پیشنهاد ارائه‏شده از سوی ما، دولت تعهدی به اجاره و بهره‏برداری ندارد و صرفا در جهت گشایش اعتبار و پرداخت تسهیلات برای ساخت اولین سری شناورها حمایت‏هایی را صورت می‏دهد تا چرخه ساخت در داخل شکل بگیرد.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...