نسخه چاپی

دیوان عدالت از«آقای همسایه»رو دست خورد

دیوان عدالت اداری در سال ۹۰ با شكایت همسایه خانه تاریخی علیزاده، حكم بر خروج این بنای تاریخی از فهرست میراث ملی داد در حالی‌كه آقای همسایه خود را جای مالك جا زده بود.

به گزارش نما، خانه تاریخی علیزاده در تهران در سال ۹۰ با حکم دیوان عدالت اداری از فهرست ثبت ملی خارج شد اما این بنای تاریخی با شکایت همسایه از ثبت خارج شد.

مالک بنای تاریخی علیزاده نسبت به این حکم دیوان عدالت اداری شکایت می کند و در حال حاضر با گذشت ۳ سال از خروج این اثر از فهرست میراث ملی کشور، مشخص شده است که آقای همسایه در دیوان عدالت اداری خود را مالک بنای تاریخی علیزاده جا زده است.

در واقع دیوان عدالت اداری حکمی را که مبنی بر خروج این اثر صادر کرده است در پی شکایت یک مالک غیرواقعی بوده است.

در پی شکایت مالک واقعی، مشخص شده است که این اشتباه رخ داده و دیوان عدالت اداری روز گذشته اعلام کرده است که «دادخواست قبلی مبنی بر خروج خانه علیزاده از فهرست میراث ملی "باطل" شد و خانه علیزاده و حریم آن به فهرست میراث ملی برمی‌گردد.»

خانه تاریخی علیزاده یکی از آثار فرهنگی تاریخی خیابان آفریقای تهران است که توسط مهندس علیزاده از بهترین معماران تهران در دوره پهلوی دوم در خیابان الهیه تهران به پیچیده ترین شکل ممکن آن هم روی تپه های خیابان الهیه ساخته شده است.

این خانه تا سال 82 تحت مالکیت فردی به نام کوهپر قرار داشت که سفارش ساخت آن را داده بود تا اینکه جواد کاشانی ابریشمی، این خانه را خرید تا تغییر کاربری دهد. حتی مجوز تخریب و دوباره سازی آن را نیز از شهرداری تهران گرفت.

در سال 84 سازمان میراث فرهنگی نامه‌ای در داخل خانه انداخته بود مبنی بر اینکه این خانه به دلیل داشتن ویژگی های معماری و فرهنگی خاص، دارای ارزش ثبت در فهرست میراث ملی است. ابریشمی پیگیری این موضوع را به منوچهر عزیزی وکیل خود سپرد و در نهایت با ثبت خانه به عنوان یک اثر ملی موافقت کرد و این خانه در سال 84 به نام معمارش یعنی مهندس علیزاده 13389 در فهرست میراث ملی قرار گرفت.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...