نسخه چاپی

جزئیات ورود 3 محموله‌ بنزین به ایران

تیر ماه سال جاری سه محموله بنزین باید با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا وارد كشور شود كه مطابق با مصوبه هیات دولت، هر محموله بنزینی كه مغایر با استاندارد یورو 4 اتحادیه اروپا باشد، اجازه تخلیه در پایانه‌های نفتی كشور را نخواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، هیات دولت خرداد ماه سال جاری با صدور مصوبه ای خطاب به وزارت نفت خواستار واردات بنزین صرفا با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا شده و برهمین اساس، هرگونه واردات بنزین با استاندارد یورو دو در قراردادهای جدید ممنوع اعلام شده است.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هم با تاکید بر اینکه واردات هرگونه بنزین بدون کیفیت ممنوع است، گفته است: در صورتی که کیفیت بنزین با مشخصات تعریف شده مغایرت داشته باشد آن محموله بنزین مرجوع خواهد شد.

بر اساس گزارش های رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها از تیر ماه سال جاری دور جدید واردات بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا آغاز می شود به طوری که در فصل تابستان سالجاری به طور متوسط روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد ایران خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی استاندارد بنزین وارداتی را شامل آروماتیک بنزین وارداتی ۴۵ درصد، بنزن پنج درصد، گوگرد ۱۰۰۰ پی پی ام عنوان کرده که مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام می‌کند: کیفیت بنزین وارداتی بهتر از این است، به‌طوری‌که آروماتیک آن ۲۵ درصد، بنزن ۱٫۲ درصد، گوگرد ۱۰۰ پی.پی.ام و اکتان بین ۹۲ تا ۱۰۰ است.

در این بین محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه تحریم‌های وضع‌شده برای واردات بنزین همچنان برقرار است، تاکید کرده است: ایران قادر به مذاکره مستقیم با پالایشگاه‌ها برای دریافت بنزین نیست و واردات این فرآورده از طریق واسطه‌ها انجام می‌شود.

با این اوصاف بر اساس آخرین گزارش رسمی وزارت نفت از تیر ماه سالجاری سه محموله بنزین با مشخصات کیفی یورو ٤ اتحادیه اروپا وارد کشور می شود که نخستین محموله بنزین در بندر ماهشهر تخلیه شده است.

از سوی دیگر پیش بینی می شود با اوج گیری مصرف بنزین پس از پایان ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی میزان مصرف و در نهایت واردات بنزین کشور هم افزایش یابد.

به گفته مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلات تابستانی، مصرف بنزین فراتر نیز برود و به روزانه بیش از 70 میلیون لیتر برسد.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت با اشاره به تامین بنزین مردم در ماه مبارک رمضان و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی از وقوع جهش جدید مصرف بنزین از اواسط مرداد ماه تا هفته اول مهر ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرده است: ذخایر بنزین 400 تومانی کارت‌ها در حال کاهش است.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...